  • 1. Data: 2003-12-19 15:56:09
    Temat: leasing samochodu osobowego
    Od: "Monika" <s...@w...pl>

    Czy paliwo, czesci samochodowe, opony zimowe na przyklad sa kosztem przy
    samochodzie osobowym, ktory jest wziety w leasingu (VATu oczywiscie nie
    odliczamy, ale czy to jest KUP?)
    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2003-12-19 21:21:59
    Temat: Re: leasing samochodu osobowego
    Od: "wsms.pl" <w...@p...wsms.pl>

    Użytkownik "Monika" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy paliwo, czesci samochodowe, opony zimowe na przyklad sa kosztem przy
    > samochodzie osobowym, ktory jest wziety w leasingu (VATu oczywiscie nie
    > odliczamy, ale czy to jest KUP?)

    VATu nie odliczamy tylko od paliwa a wartość brutto paliwa stanowi w całości
    koszt uzyskania przychodu.
    Koszty bieżące związane z uzywaniem samochodu (opony, części zamienne) są
    kosztami uzyskania przychodu a VAT podlega odliczeniu.

  • 3. Data: 2003-12-20 07:15:21
    Od: "HELMUT" <h...@p...onet.pl>

    witam
    przy okazji tematu
    czy rata leasingu jest kosztem
    i vat od raty odliczamy ?
    dzięki
    helmut

  • 4. Data: 2003-12-20 08:52:35
    Od: "wsms.pl" <w...@p...wsms.pl>

    Użytkownik "HELMUT" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > przy okazji tematu
    > czy rata leasingu jest kosztem
    > i vat od raty odliczamy ?

    Jest tam jakiś próg. Nie pamiętam, ale przyjmijmy, że auto kosztowało 30 tyś
    EURO a próg jest 20 tyś EURO. W takim przypadku rata może sie znaleźć w 2/3
    wielkości zaksięgowana.

    I analogicznie.

    Gdy poniżej tego progu (którego teraz nie pamiętam) to można księgować
    całość.

    Pozdrawiam
    Waldek
    wsms.pl

  • 5. Data: 2003-12-20 13:53:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik wsms.pl napisał:
> [...]
    > EURO a próg jest 20 tyś EURO. W takim przypadku rata może sie znaleźć w 2/3

    Sam to wymysliłeś?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-12-20 15:20:10
    Od: "wsms.pl" <w...@p...wsms.pl>

    > Sam to wymysliłeś?

    Nie, a Ty myślisz, że jak kupisz helikopter w leasingu to będziesz mógł
    księgować całą ratę za wypożyczenie?

  • 7. Data: 2003-12-20 16:22:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, wsms.pl wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> [...]
    >+ > > Jest tam jakiś próg. [...]
    >+ > > EURO a próg jest 20 tyś EURO. [...]
    >+ > Sam to wymysliłeś?
    >+
    >+ Nie, a Ty myślisz, że jak kupisz helikopter w leasingu to będziesz mógł
    >+ księgować całą ratę za wypożyczenie?

    Moment.
    Mogę poprosić o nie powyływanie się na przykład OT ?
    Bo jak mi powiesz że wszystko co ma kółka liczy się za
    samochód osobowy i np. LOT może podatkowo amortyzować
    tylko 20kE od każdego samolotu - to przestanę się
    dziwić że bilety takie drogie ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2003-12-20 18:24:23
    Od: "wsms.pl" <w...@p...wsms.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > samochód osobowy i np. LOT może podatkowo amortyzować
    > tylko 20kE od każdego samolotu - to przestanę się

    Jeśli chodzi o ten samochód no to naprawdę dokładnie nie pamiętam, ale było
    tak jak pisze. Może to było 200 tyś EURO, no ale nie będę pisał, że na
    pewno, jak nie pamiętam a jestem w domu i nie mam porzed sobą przepisów...

  • 9. Data: 2003-12-20 19:31:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ >
    >+ > Moment.
    >+ > Mogę poprosić o nie powyływanie się na przykład OT ?
    [...]
> [...]
    >+ Jeśli chodzi o ten samochód no to naprawdę dokładnie nie pamiętam, ale było
    >+ tak jak pisze. Może to było 200 tyś EURO,

    Są ograniczenia na amortyzację samochodu i są na poziomie który
    podawałeś (raczej 20 kE :)). Sam się nie wypowiem jak jest
    przy leasingu - bo nie wnikałem.
    Ale tak NIE JEST w przypadku helikoptera, AFAIK, dlatego wnosiłem
    cobyś nie mieszał pojęć: tyle i tylko tyle :)
    Sprzęt lotniczy AFAIK amortyzujesz "normalnie" - całą wartość
    (i tyle).

    >+ no ale nie będę pisał, że na pewno,

    ...tylko co tam helikopter robił !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2003-12-21 12:09:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik wsms.pl napisał:
> [...]
    >
    > tyś

    > 2/3

    > Nie, a Ty myślisz, że jak kupisz helikopter w leasingu to będziesz mógł

    A czemu nie? Znasz przepis który mówi że nie wolno?

    Znasz prezepis który w jakikolwiek sposób ogranicza możliwośc zaliczania
    w koszty rat leasingowych samochodów osobowych ze względu na wartść
    samochodu?

    Przepis, a nie to że coś Ci sie wydawał bo ktos kiedyś powiedział w
    jednym zdaniu "samochód osobowy" i "20tys euro", ale nie pamiętasz juz
    kto mówił ani o co dokładnie chodziło.

    Na dodatek nie potrafisz albo czytac albo odmieniać czasowników przez
    rodzaje.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk