  • 1. Data: 2011-02-23 13:19:40
    Temat: Czy można odliczać VAT od paliwa do aut kupionych przed 1 stycznia
    Od: "spa" <s...@a...er>

    http://www.rp.pl/artykul/6,616221_Mozna-odliczac-VAT
    -od-paliwa.html

  • 2. Data: 2011-02-23 14:19:41
    Od: Klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-23 14:19, spa pisze:
    > http://www.rp.pl/artykul/6,616221_Mozna-odliczac-VAT
    -od-paliwa.html

    Chyba to samo ale dostęp bez ograniczeń:

    http://www.nettax.pl/serwis/nowosci/2011/110223_6.ht

    "Czy można odliczać VAT od paliwa do aut kupionych przed 1 stycznia

    Z przepisów zmieniających ustawę o VAT można wyczytać, że zakaz
    odliczania podatku przy zakupie benzyny, oleju napędowego czy gazu nie
    dotyczy samochodów nabytych przed wejściem w życie tej nowelizacji. W
    tej chwili nie obowiązują żadne przepisy ustawy o podatku od towarów i
    usług, które dotyczyłyby kwestii odliczeń VAT naliczonego od nabywanych
    samochodów osobowych oraz innych pojazdów o dopuszczalnej masie
    całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Nie ma również w niej żadnego
    szczególnego przepisu dotyczącego odliczeń podatku naliczonego od paliw
    nabywanych do napędu tych samochodów. Przepisy dotychczasowe (art. 86
    ust. 3 - 7a dotyczący nabycia takich samochodów i art. 88 ust. 1 pkt 3
    dotyczący zakupu paliwa do nich) zostały uchylone. W ich miejsce, co
    prawda, wprowadzono do ustawy nowe art. 86a ust. 1 - 10 oraz art. 88a,
    jednak zaczną one obowiązywać dopiero od 1 stycznia 2013 r.
    "

  • 3. Data: 2011-02-23 14:48:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello spa,

    > http://www.rp.pl/artykul/6,616221_Mozna-odliczac-VAT
    -od-paliwa.html

    Płacą Ci za kierowanie do płatnych artykułów?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-02-23 14:49:23
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Klaus pisze:
> [...]
    > prawda, wprowadzono do ustawy nowe art. 86a ust. 1 - 10 oraz art. 88a,
    > jednak zaczną one obowiązywać dopiero od 1 stycznia 2013 r.

    Hm, a art. 4 nowelizacji?
    http://vat.pl/att/przepisy/zmiana1612010_vat.pdf
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 5. Data: 2011-02-23 15:06:51
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 23 Feb 2011 15:49:23 +0100, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

    >Hm, a art. 4 nowelizacji?
    >http://vat.pl/att/przepisy/zmiana1612010_vat.pdf

    tenże odnosi się do art. 3.1, który mówi wyłącznie o pojazdach
    nabywanych od wejścia w żcyei zmiany do końca 2012 roku. Jeśli więc
    auto zostało nabyte wcześniej, to ograniczenie wynikające z art.4 nie
    obowiązuje.
    Przyznam się, że podoba mi się taki tok rozumowania :-)

  • 6. Data: 2011-02-23 17:47:06
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > obowiązuje.
    > Przyznam się, że podoba mi się taki tok rozumowania :-)

    No to jak ?
    Odliczamy VAT od palliw jak to drzewiej bywało, czy też nie ???

    Andrzej Kot

  • 7. Data: 2011-02-23 18:40:29
    Temat: lekko powiązane - Vat-1
    Od: DaNsOuNd <d...@d...pl>

    Witam,

    Szał ogarnął wszystkich posiadaczy wpisów VAT-1 w DR pojazdów i kolejki
    się potworzyły w OSKP. Podobno trzeba nowe zaświadczenia wyrabiać i
    dostarczać do US. Znaczy się że stare zaświadczenia przestały
    obowiązywać? Ktoś zna powód tego stanu rzeczy?

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 8. Data: 2011-02-23 19:27:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    KOT w <news:ik3h80$jp9$1@news.vectranet.pl>:

    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > No to jak ?

    Jak zwykle. Zabawy z przecinkami, spójnikami i odnośnikami -- "oraz innych
    pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1."

    Mowa o pojazdach samochodowych, innych niż samochody osobowe, o DMC < 3.5t.
    I masz klops jeszcze większy, bo nabycie jakiegoś "VAN" z jednym rzędem
    siedzeń podpada pod 100%, ale nie podpada pod odliczenie Vat od paliwa :O

    > Odliczamy VAT od palliw jak to drzewiej bywało, czy też nie ???

    Poszukaj pierwszej z brzegu sygnaturki Maddy w google

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2011-02-23 20:53:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-23 20:27, 'Tom N' wrote:
    >[...]
    > Jak zwykle. Zabawy z przecinkami, spójnikami i odnośnikami -- "oraz innych
    > pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1."

    A wystarczyłoby, żeby warunkiem koniecznym zaprzysiężenia posła było
    pozytywne zaliczenie czegoś na wzór testu kompetencji z gimnazjum. Kiedy
    chyba po raz pierwszy jest weryfikowane czytanie ze zrozumieniem ;-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2011-02-23 21:26:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > A wystarczyłoby, żeby warunkiem koniecznym zaprzysiężenia posła było
    > pozytywne zaliczenie czegoś na wzór testu kompetencji z gimnazjum.

    Dyscyplina klubowa załatwiłaby sprawę:-)