  • 1. Data: 2008-07-22 21:14:23
    Temat: limit obrotów a sprzedaż auta
    Od: "tomaszgebala" <t...@p...onet.pl>

    prowadze jednoosobowa dzialalnosc i rozliczam sie na zasadach ogolnych nie
    bedac podatnikiem VAT. Mam osobowe auto wrzucone w majatek firmy jako srodek
    trwaly. Czy jesli teraz chce je odsprzedac, to czy kwota za jaka zbede auto
    bedzie sie wliczala do limitu obrotow? Chodzi mi aby nie wladowac sie w
    VAT...

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 2. Data: 2008-07-23 08:02:21
    Temat: Re: limit obrotów a sprzedaż auta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, tomaszgebala wrote:

> [...]
    > trwaly. Czy jesli teraz chce je odsprzedac, to czy kwota za jaka zbede auto

    IMO niestety tak.

    IMVHO, jakby kto o to pytał, rozwiązaniem mogłaby być uprzednia darowizna
    dla członka rodziny, z 2 zastrzeżeniami:
    - nie mam pojęcia czy można doszukiwać się "próby obejścia przepisów"
    - owa osoba sama musi mieć pojazd min. 7 miesięcy aby nie zapłacić
    podatku dochodowego od 100% wartości zbycia.

    Poproszę o krytykę :)

    > Chodzi mi aby nie wladowac sie w VAT...

    No. Tobie chodzi. A Unii chodzi wręcz przeciwnie, bo budżet UE składa
    się z procentu od tego VATu, a Ty się uchylasz ;)
    I rolnikom chodzi. A do stoczni to kto się ma dołożyć?
    :) (nie bić!!)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-23 08:28:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > IMO niestety tak.

    Gotfrydzie! Jestem zszokowana! Rozczarowana! Wstrząśnięta!

    Kolega pisze że OSOBOWE auto.
    A jak liczymy limit do VAT? Sprzedaż zwolniona przedmiotowo się liczy?

    Doprawdy...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-07-23 08:35:29
    Od: r...@o...pl

    On 23 Lip, 10:02, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > - owa osoba sama musi mieć pojazd min. 7 miesięcy aby nie zapłacić
    > podatku dochodowego od 100% wartości zbycia.

    Chcialem Cie skasowac ze darowizna to tez dostawa towaru, ale czytam
    art 7.2 uptu
    i widze ze musialoby przyslugiwac prawo do odliczenia, a zwolnionemu
    podmiotowo
    nie przyslugiwalo.
    Wiec wychodzi na to ze darowizna na vat nie wplywa - i to wprost. Wiec
    IMVHO to zadne obejscie
    nie jest, po prostu legalne wyjscie z sytuacji wytworzonej przez
    debilne przepisy.
    Rownie dobrze mozna Cie scigac za to ze sprzedales cos firmie A za
    10zl a firma A sprzedala
    to potem firmie B za 20zl, w koncu mogles sam firmie B sprzedac za te
    20zl i zaplacic 2xwiekszy VAT i PIT.
    A jeszcze jak A jest na ryczalcie (3%) i bez vatu ;)

    > No. Tobie chodzi. A Unii chodzi wręcz przeciwnie, bo budżet UE składa
    > się z procentu od tego VATu, a Ty się uchylasz ;)
    > I rolnikom chodzi. A do stoczni to kto się ma dołożyć?
    > :) (nie bić!!)

    :-)

  • 5. Data: 2008-07-23 08:38:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2008, Maddy wrote:

    > Gotfrydzie! Jestem zszokowana! Rozczarowana! Wstrząśnięta!

    No... ja też :(
    "Do wartoœci sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej
    dostawy towarów oraz odpłatnego œwiadczenia usług zwolnionych od podatku"

    > Doprawdy...

    Już włażę pod stół :(

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-07-23 09:15:34
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > No... ja też :(
    > "Do warto?ci sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej
    > dostawy towarów oraz odpłatnego ?wiadczenia usług zwolnionych od podatku"

    moze należałoby dodać resztę przepisu również?;>

    a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są
    zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

  • 7. Data: 2008-07-23 09:59:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2008, gonia wrote:

    > moze należałoby dodać resztę przepisu również?;>

    Ale przygważdżanie podwójnie jest niehumanitarne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-07-23 11:13:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale przygważdżanie podwójnie jest niehumanitarne ;)

    Ale zapamiętasz do końca życia ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-07-23 19:35:07
    Od: "tomaszgebala" <t...@p...onet.pl>

    ... czyli w końcu jak, bo takiego języka to ja nic a nic nie kumam ;-(

    kwota za jaka zbede auto bedzie sie wliczala do limitu obrotow, czy też nie
    ?

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 10. Data: 2008-07-24 07:25:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2008, tomaszgebala wrote:

    > ... czyli w końcu jak, bo takiego języka to ja nic a nic nie kumam ;-(

    No, jak podwójnie wtopiłem, bo do limitu nie wlicza się ani ST ani
    sprzedaży zwolnionej przedmiotowo, to wniosek jest jeden i to
    wyjątkowo optymistyczny :)

    pzdr, Gotfryd