    From: "mwi" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: linowy o umowa o pracę - proszę o radę
    Date: Wed, 14 Jan 2004 09:25:12 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@212.244.56.3

    witam

    mam DG, VAT, KPiR od 1999 i od 2001 roku mam etat u pracodawcy któremu
    wystawiam tez faktury

    na stronie MF jest takie oto "wyjaśnienie":

    pytanie: 12. Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie handlu opodatkowaną
    na zasadach ogólnych według skali podatkowej. Co muszę uczynić, aby w roku
    podatkowym 2004 korzystać z opodatkowania podatkiem liniowym?

    odpowiedź: (...) Należy jednak pamiętać, że podatnik, który wybrał
    opodatkowanie podatkiem liniowym, utraci prawo do opodatkowania w tej
    formie, jeżeli uzyska z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej
    samodzielnie lub w formie spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze
    świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających
    czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy. W takim
    przypadku jest on obowiązany do złożenia właściwych deklaracji o wysokości
    dochodu osiągniętego od początku roku i wpłacenia zaliczek obliczonych przy
    zastosowaniu skali podatkowej oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu
    tych zaliczek.

    Czy to znaczy, że aby móc rozliczać się liniowo muszę się zwolnić? Przepis o
    którym mowa powyżej miał z tego co wiem dotyczyć osób, kótóre się zwolnią i
    przejdą w samozatrudnienie u swojego pracodawcy ale widzę, że wykosi on też
    takich jak ja. Czy się mylę? Czy może da się podeprzeć stwierdzeniem
    "odpowiadających czynnościom " co bym zrozumiał, że na eteat robię co innego
    (na budowie) a na DG co innego (projektowanie) (tak mi teraz wpadło do
    głowy)?

    proszę o pomoc bo do 20.01 już mało czasu a chcę przejść na liniowy

    pzdr
    mwi