  • 1. Data: 2006-07-24 07:56:04
    Temat: małżeństwo a darowizna
    Od: "kamaba" <k...@g...pl>

    Witam,
    przed ślubem dostałam mieszkanie. Po ślubie rodzice chcą dać mężowi
    mieszkanie. Czy będziemy musieli zapłacić podatek? Chcą przepisać tylko na
    niego, ale wiadomo, że jest wspólność majątkowa. Może ktoś mi doradzić?

    kamaba

  • 2. Data: 2006-07-24 08:09:17
    Temat: Re: małżeństwo a darowizna
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    jak chca dac tylko jemu to niech to napisza u notariusza i wtedy to
    tylko on dostanie, aha tamto mieszkanie co ty dostalas jest tylko twoje
    a nie wasze ;) jesli nic nie zmienialiscie, bo bylo twoje przed
    malzenstwem, do wspolnosci majatkowej wchodza zeczy zakupione wspolnie
    lub na uzytek wspolny, ale mozna tez kupowac zeczy na swoj wlasny uzytek
    tylko wrazie czego trzeba by to bylo wykazac, ale chyba nie o to tu
    chodzi ;)

    --
    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2006-07-24 09:04:18
    Od: "kamaba" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czyli można u notariusza zastrzec, że to mieszkanie będzie męża? A jeśli tego
    nie zrobimy, to zapłacimy podatek w całości czy w połowie? (tylko od mojej
    cześci darowizny).

    kamaba

  • 4. Data: 2006-07-24 09:20:32
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kamaba wrote:
> [...]
    > niego, ale wiadomo, że jest wspólność majątkowa. Może ktoś mi doradzić?

    Ale wspólność majątkowa dotyczy tego co się dorobicie, a nie tego co on
    dostanie w darowiznie.
    Mieszkanie i tak będzie jego.

  • 5. Data: 2006-07-24 11:19:50
    Od: "kamaba" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dokument został usunięty z serwera, jaki?

  • 6. Data: 2006-07-26 21:44:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jul 2006, kamaba wrote:

    > Czyli można u notariusza zastrzec, że to mieszkanie będzie męża?

    Tak jest DOMYŚLNIE przy darowiźnie i spadku!
    Tylko wymieniony jako obdarowany dostaje.

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?