  • 11. Data: 2009-09-10 14:24:47
    Temat: Re: mandat karny - zakonczenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tak właśnie mój US robi. Zresztą na NIP-1 w polu D2 jest napisane, że
    > należy złożyć dokumenty potwierdzające podane informacje.

    O, i jest nawet podstawa prawna
    art. 5 ust. 4b i art. 9 ust. 6 pkt. 1 ustawy z dnia 13 października
    1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

    ;)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-09-10 14:38:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:h8b27c$trf$2@news.onet.pl>:

    > O, i jest nawet podstawa prawna
    > art. 5 ust. 4b i art. 9 ust. 6 pkt. 1 ustawy z dnia 13 października
    > 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

    > ;)

    A tam stoi:

    4b. Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają do zgłoszenia
    identyfikacyjnego uwierzytelnione lub urzędowo poświadczone kopie dokumentów
    potwierdzających informacje objęte zgłoszeniem, w szczególności: odpisu z
    Krajowego Rejestru Sądowego, umowy spółki, dokumentu potwierdzającego
    uprawnienie do korzystania z lokalu lub nieruchomości, w których znajduje
    się siedziba, zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON,
    *z zastrzeżeniem art. 5a ust. 2. *

    5a
    1.(1) Podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą:
    [...]
    2. W przypadku określonym w ust. 1 podatnicy prowadzący działalność
    gospodarczą są obowiązani dokonać zgodnie z art. 9 zgłoszenia
    aktualizacyjnego z podaniem w szczególności wykazu rachunków bankowych oraz
    złożeniem uwierzytelnionej lub urzędowo poświadczonej kopii zaświadczenia o
    numerze identyfikacyjnym REGON.

    Jakieś masło maślane mi wychodzi:
    "W przypadku określonym w ust. 1 (Podatnicy rozpoczynający działalność
    gospodarczą) podatnicy prowadzący działalność gospodarczą"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2009-09-10 15:41:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Sep 2009, Liwiusz wrote:

    > A czy płacenie z rachunku w celach DG też się pod to łapie?

    Próba postawienia takiej tezy kończyła się AFAIK za każdym razem
    dokonaniem skutecznych wyłomów ad absurdum :D
    Załóżmy, że płacisz kartą, która obciąża konto. A później płacisz
    gotówką, wybraną z bankomatu, której (wypłata) obciąża konto...
    Nie mam pojęcia, jak usiłowałby to "ugryźć" US.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-09-10 18:29:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Próba postawienia takiej tezy kończyła się AFAIK za każdym razem
    > dokonaniem skutecznych wyłomów ad absurdum :D

    Od kiedy redukcja ad absurdum kiedykolwiek zaszkodziłaby prawu
    podatkowemu? Ono się trzyma pomimo istnienia mnóstwa tychże sprzeczności.

    > Załóżmy, że płacisz kartą, która obciąża konto. A później płacisz
    > gotówką, wybraną z bankomatu, której (wypłata) obciąża konto...
    > Nie mam pojęcia, jak usiłowałby to "ugryźć" US.

    Jednak należy zauważyć, że bliższy koncie jest przelew z niego, a nie
    wypłata gotówki i zapłata nią czegoś.

    Ad absurdum: Czy wpłata na konto prywatne gotówki otrzymanej za
    zapłatę faktury oznacza, że konto to jest wykorzystywane do DG? :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-09-10 20:08:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-10, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > A można zgłosić rachunek bez umowy? Na przykład, jeśli umowa pisemna
    > przyjdzie o 2 tygodniach?

    U mnie tak. Żądają umowy tylko do tego "do VATu".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-09-10 20:41:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > gotówką, wybraną z bankomatu, której (wypłata) obciąża konto...
    > Nie mam pojęcia, jak usiłowałby to "ugryźć" US.

    Wyrok dotyczy trochę innej sprawy ale sąd pochylił się nad pojęciem
    rachunku utrzymywanego w związku z DG.

    Click --> http://tinyurl.com/konta-powiazane-z-dg

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-09-10 21:03:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotrek napisal:
    > Wyrok dotyczy trochę innej sprawy ale sąd pochylił się nad pojęciem
    > rachunku utrzymywanego w związku z DG.
    > Click --> http://tinyurl.com/konta-powiazane-z-dg

    Argumentacja sadu wybitnie naciagana, ustawiona na przyznanie
    decyzji Izby Skarbowej slusznosci za wszelka cene. W ten sposob
    ZADNA oprocentowana lokata nie bedzie elementem DG. To jest
    jawna dyskryminacja DG wzgledem spolek.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2009-09-10 23:27:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    (przypomnę: dotyczyło PDoOF)

    > Od kiedy redukcja ad absurdum kiedykolwiek zaszkodziłaby prawu podatkowemu?

    A to jest poważny argument :[

    > Ad absurdum: Czy wpłata na konto prywatne gotówki otrzymanej za zapłatę
    > faktury oznacza, że konto to jest wykorzystywane do DG? :)

    Nie, bo skoro te pieniądze już były "wkładem podatnika", to i ew.
    odsetek od własnych pieniędzy nie liczyłby do przychodu z DG,
    policzy dopiero w momencie w którym "zwiąże je z DG" (po
    przelaniu).
    Dobra, strzeliłem sobie w stopę :]

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-09-10 23:34:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Sep 2009, Piotrek wrote:

    > Wyrok dotyczy trochę innej sprawy ale sąd pochylił się nad pojęciem rachunku
    > utrzymywanego w związku z DG.
    >
    > Click --> http://tinyurl.com/konta-powiazane-z-dg

    Thx. No to mamy "straszaka" dla twierdzących, że zapłata sama w sobie
    nie powoduje "powiązania".
    Dla porządku przypomnę: ustawa o NIP *nie* posługuje się tym kryterium.

    pzdr, Gotfryd