  • 1. Data: 2005-02-20 11:07:48
    Temat: metoda uproszczona wplacania zaliczek PD
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcialbym w tym roku wybrac uproszczona metode wplacania zaliczek. Wiem, jak
    policzyc zaliczke (kwota podatku z pitu rocznego z ubieglego roku/12). Jest
    jeden problem. W tamtym roku rozliczalem sie w picie zarowno z DG jak i
    pracy na etacie wiec podatek tam wykazany jest obliczony z tych dwu zrodel
    przychodow.
    Moje pytanie: jak mam obliczyc zaliczke? z calego zaplaconego podatku czy
    wydzielic czesc za DG i ja podzielic?
    Drugie pytanie: co w przypdku gdy zawiesze w trakcie roku DG. Czy zaliczki
    bede musial placic do konca roku?

    Z gory dziekuje za odpowiedz

    Chris

  • 2. Data: 2005-02-20 21:22:23
    Temat: Re: metoda uproszczona wplacania zaliczek PD
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > policzyc zaliczke (kwota podatku z pitu rocznego z ubieglego roku/12).

    Nie z ubiegłego roku ! Tylko z 2003 roku.

    > Moje pytanie: jak mam obliczyc zaliczke? z calego zaplaconego podatku czy
    > wydzielic czesc za DG i ja podzielic?

    Tylko z DG.

    > Drugie pytanie: co w przypdku gdy zawiesze w trakcie roku DG. Czy zaliczki
    > bede musial placic do konca roku?

    Tego nie wiem.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 3. Data: 2005-02-21 08:12:42
    Od: "Bea" <b...@N...gazeta.pl>

    CHRIS <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Chcialbym w tym roku wybrac uproszczona metode wplacania zaliczek. Wiem, jak
    > policzyc zaliczke (kwota podatku z pitu rocznego z ubieglego roku/12).

    Nie podatku!
    Dochod z dzialalności z PIT za 2003 razy stawka podatku jaką płacisz (pewnie
    bedzie to 19%) i to dzielisz na 12.

    > Drugie pytanie: co w przypdku gdy zawiesze w trakcie roku DG. Czy zaliczki
    > bede musial placic do konca roku?

    O to najlepiej zapytac we wlasmy Urzedzie Skarbowym.

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 4. Data: 2005-02-21 11:06:31
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    > Nie podatku!
    > Dochod z dzialalności z PIT za 2003 razy stawka podatku jaką płacisz
    (pewnie
    > bedzie to 19%) i to dzielisz na 12.

    tak, masz racje. przejrzalem ustawe i jesli dobrze zrozumialem to od tak
    obliczonej zaliczki odejmuje jeszcze skladke na ubezpieczenie zdrowotne.

    Chris

  • 5. Data: 2005-02-21 17:24:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik EMPI <e...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:cvav20$1vqn$2@news2.ipartners.pl> wstukał:

    > Hej !

    > Nie z ubiegłego roku ! Tylko z 2003 roku.

    A ten pit roczny z ubiegłego roku to za jaki rok był składany, hę? ;P

    --
    Albo idź do punktu gdzie składaja komputery. Tam sa informatycy i pewnie
    pomogą ( oczywiście nie za darmo).

  • 6. Data: 2005-02-21 17:39:04
    Od: "Bea" <b...@N...gazeta.pl>

    > tak, masz racje. przejrzalem ustawe i jesli dobrze zrozumialem to od tak
    > obliczonej zaliczki odejmuje jeszcze skladke na ubezpieczenie zdrowotne.

    Zgadza sie "zaplacona w danym miesiacu" - ale tu tez pulapka :) tak dla
    przypomnienia nie calosc zaplaconej skladki ale 7,75% podstawy - to co od
    podatku wolno odliczac

    Pozdrawiam!

    Bea