  • 1. Data: 2005-02-19 23:57:46
    Temat: samochód na firme a 100% odliczenia vat
    Od: "cario" <c...@i...pl>

    Witam, mam pytanie. Planuje kupić samochód na firme, jestem VATOWCEM. Wiem
    że
    warunek aby odliczać cały VAT jest nastęujący:ładownośc Twojego samochodu
    jest wyższa niż 357+68*n (n - liczba siedzeń)
    i masz homologację na cięzarowy to odliczasz cały VAT. Niestety kryteria te
    możliwe że niedługo przestaną obowiązywać , a ja potrzebuje samochód !! Czy
    ktoś mi doradzi jaki samochód kupic na firme , żeby móc odliczyć 100% vat od
    paliwa i żeby sie nie martwić że za pare miesięcy się przepis zmieni i nie
    będzie szło tego paliwa odliczać ??? Chodzi mi o samochód typu pickup -
    berlingo, kangoo, partner ale jak najtańszy . Szczerze mówiąc najchętniej
    nie nowy . Ale nigdzie nie znalazłem danych o używanych samohcodach
    spełniajacych te kryteria. Przczytałem na stronie renaulta , że jak kryteria
    które wyżej wymieniłem przestaną obowiązywać , to bedzie to dotyczyło tylko
    osobowych samochodów, na ciężarowe nadal będzie szło odliczac w 100%. A w
    ciężarowych wymieniają kangoo express. Fakt że nie jest to 5 osobowe, ale
    może dałoby się coś pokombinować . LUDZIE POMÓŻCIE !!!! W takiej kropce
    jeszcze nie byłem !

  • 2. Data: 2005-02-20 09:28:20
    Temat: Re: samochód na firme a 100% odliczenia vat
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cario wrote:
> [...]
    > potrzebuje samochód !! Czy ktoś mi doradzi jaki samochód kupic na
    > firme , żeby móc odliczyć 100% vat od paliwa

    A jakie tu rady potrzebne - masz przecież wzór
    (kalkulator można pożyczyć :-))

    i żeby sie nie martwić
    > że za pare miesięcy się przepis zmieni i nie będzie szło tego paliwa
    > odliczać ???

    U nas to nawet kupując ciągnik siodłowy,
    nie masz pewności, czy nie potrzebny będzie
    Ci specjalny glejt ministra, a Ty chcesz mieć
    gwarancje dla pickupa?

    Chodzi mi o samochód typu pickup - berlingo, kangoo,
    > partner ale jak najtańszy .

    Te spełniające wzór do najtańszych nie należą.

    Szczerze mówiąc najchętniej nie nowy .
    > Ale nigdzie nie znalazłem danych o używanych samohcodach
    > spełniajacych te kryteria.

    Tzn co? Producenci nie podają ładowności
    czy liczby osób czy też nie znajdujesz w danych pojazdu
    liczb 68 i 357? Nie umiesz sam policzyć?

    > W takiej kropce jeszcze nie byłem !

    Szczęśliwi Ci, którzy tylko takie problemy mają.

  • 3. Data: 2005-02-20 09:53:53
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > jeszcze nie byłem !
    >
    > Ja chciałbym kupić duże kombi ciężarowe, najchętniej Opla Omegę (mam teraz
    tyle że bez homologacji) i też nie wiem czy te auta mają aktualną homologację
    (przed 01.05.2004 miały).
    Ze wzoru Licaka wynika że auto 5-miejscowe musi mieć ładowność 697 kg - o ile
    dobrze ten wzór rozumiem...

  • 4. Data: 2005-02-21 07:15:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Feb 2005, cef wrote:

> [...]
    > + > odliczać ???
    > +
    > + U nas to nawet kupując ciągnik siodłowy,

    :)
    Nie ma czasem w VI Dyrektywie jakiegoś zapisu zakazującego
    manipulowania VATem w stronę zwalniania już opodatkowanych
    oraz wyłączania z odliczania już dopuszczonych ?
    Zeznaję że mam niedoczas... to tylko pytam... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)