  • 1. Data: 2004-03-01 12:56:23
    Temat: mniejszy ZUS a VAT ???
    Od: "europex" <e...@w...pl>

    Witam

    Mam nastepujące pytanie. Prowadze małą gastronomie (BAR). Jestem na vacie i
    mam kase fiskalna. Czy mogę zastosować sposób na mniejszy ZUS który
    przedstawiam poniżej (znalazlem go w internecie)?

    Bede wdzieczny za pomoc

    ---ciach---
    Mało kto o tym wie, a i ZUS się tym nie chwali. ;)
    To proste.
    Jeżeli do ZUSu wpływają (a raczej powinny wpływać) składki z dwóch źródeł to
    delikwent, którego to dotyczy może się zdeklarować, z którego (jednego)
    źródła chce skladki opłacać.
    A dalej to bardzo proste :)
    Prowadzisz działalność z której musisz odprowadzać składki.
    Podpisujesz umowę zlecenie ze znajmą firmą ale z której również odprowadzane
    są składki.
    W tej sytuacji do ZUSu wpływały by podwójne skladki :)
    Deklarujesz się, że chcesz aby płacone były składki z umowy zlecenia (na np:
    150 PLN brutto - wynagrodzenie).
    Z tej umowy odprowadzane są składki za ok. 70 PLN.
    Dodatkowo odprowadzasz obowiązkową składkę zdrowotną z tyt. prowadzenia DG.
    (ok. 100 PLN)
    Oczywiście znajomej firmie płacisz za ZUS i legalnie odprowadzasz swoją
    składkę.
    W ten sposób legalnie zaniżasz ZUS (i oczywiście swoją emeryturkę). ;)
    Ale jeśli jesteś młody i potrzebujesz kase na działalność a nie na emeryturę
    to jest genialne rozwiązanie.
    ---ciach---

  • 2. Data: 2004-03-01 13:19:13
    Temat: Re: mniejszy ZUS a VAT ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Mar 2004, europex wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Mam nastepujące pytanie.

    http://tinyurl.com/247j2
    czyli:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=ZUS+
    OR+zusu+zlecenie+OR+zlecenia+group:pl.soc.prawo*&num
    =100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&as_drrb=b&
    as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=1&as_maxm=
    12&as_maxy=2004

    Za karę :) przeczytać. WSZYSTKO !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-01 16:15:30
    Od: "kraiczek" <k...@o...pl>

> [...]
    enia+group:pl.soc.prawo*&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&
    oe=UTF-8&safe=off&as_drr
    b=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=1&as_m

    No tak ale nic nie ma na temat DG na VACie np. BARze z kasa fiskalna ...

    jak wiecie to napiszcie bo to ciekawe

  • 4. Data: 2004-03-01 19:04:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Mar 2004, kraiczek wrote:

    >+ > http://tinyurl.com/247j2
    [...]
    >+ > Za karę :) przeczytać. WSZYSTKO !
    >+
    >+ No tak ale nic nie ma na temat DG na VACie np. BARze z kasa fiskalna ...

    ???
    A co za znaczenie czy z VATem czy bez ? :O !
    Przecież TO ZUSu nie obchodzi ! (no, nie obchodziło jak dotąd :])

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)