  • 11. Data: 2005-05-16 20:35:24
    Temat: Re: monety kolekcjonerskie w koszt DG - ponawiam, bo w piątek się nie udało :)
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Jak masz TERAZ zarobek - to TERAZ trzeba zapłacić podatek; do tego
    > samego celu dąży mechanizm amortyzacji inwestycji... tylko "drobne
    > wydatki" (<3500 zł) w niektóre rodzaje inwestycji da się wtopić
    > jednorazowo w koszt...
    >
    > Co jest nie tak w powyższej dywagacji ? :)

    Nie wnikam w całość, to jednak przyczepię się do fragmentu;
    "tylko drobne wydatki (<3500 zł)"
    Zastąpiłbym je bezpiecznym sformułowaniem - " w większości przypadków drobne
    wydatki (<3500 zł)"
    Wszak są wyjątki (l.p. ?), jak inwestycja - modernizacja budynku
    mieszkalnego wykorzystywanego w części na cele związane z DG i
    amortyzowanego zgodnie z Art. 22g. 10. updof. W tym przypadku nie ma
    możliwości podniesienia wartości początkowej, więc taki wydatek z miejsca
    wrzucamy w koszt nie oglądając się na jego wysokość. Oczywiście przy
    wrzucaniu takiego wydatku w koszty kierujemy się jego celowością.

    Pozdrawiam
    K.K.

  • 12. Data: 2005-05-16 22:19:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 May 2005, plusz wrote:

    >+ W artykule news:Pine.WNT.4.60.0505161634420.1840@athlon,
    >+ niejaki(a): Gotfryd Smolik news z adresu <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >+
    >+ >....... tylko "drobne
    >+ > wydatki" (<3500 zł) w *niektóre* rodzaje inwestycji da się wtopić
    >+ > jednorazowo w koszt...
    >+
    >+ poproszę o przykłady

    ...hasło "wyposażenie", ostatnio do przeczytania kilkaset kB dyskusji
    o art. 22d.1 :)
    To musi być *wykorzystywany* sprzęt.
    Przykład u mnie: drukarka (laserowa).
    Niewątpliwie nie jest to "towar", niewątpliwie nie jest to "materiał"
    (ani do producji ani eksploatacyjny), również ze względu na kwotę
    nie kwalifikuje się do podwyższenia WP ST pt. "zestaw komputerowy" :)
    Idzie "w koszt" - mimo iż *formalnie* jest to inwestycja.
    Acha: co do tego "kosztu" właśnie trochę się różnimy z Krissem
    w interpretacji :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)