  • 1. Data: 2005-05-16 06:29:33
    Temat: monety kolekcjonerskie w koszt DG - ponawiam, bo w piątek się nie udało :)
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    jeszcze raz zapytam, ponieważ w piątek wątek mógł umknąć
    jeśli nie uzyskam odpowiedzi, to przyjmę, że nikt nie wie

    Czy firma, jednoosobowa DG może lokować nadwyżkę środków w zakup monet
    kolekcjonerskich i wrzucić to w koszt (VAT również) ?
    Czy trzeba to jakoś ewidencjonować?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 2. Data: 2005-05-16 06:43:44
    Od: gogo <g...@i...pl>

    plusz napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy firma, jednoosobowa DG może lokować nadwyżkę środków w zakup monet
    > kolekcjonerskich i wrzucić to w koszt (VAT również) ?

    Firma "handel monetami" pewnie może, firma "usługi fryzjerskie" pewnie
    nie może.
    Jeżleli kupno tych monet, czy też czekogolwiek innego, służy uzyskaniu
    przychodu z danej działalności gospodarczej to jest KUP i można odliczać
    vat. Ewidencjonujemy jak kupno/sprzedaż towaru.
    Chyba dla osoby fizycznej nie da się dopasować działalności, w której
    zakup monet można by ewidencjonować jako lokatę kapitałową. Musiał by to
    być jakiś para-bank.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-05-16 08:46:47
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    gogo napisał(a):

    > Firma "handel monetami" pewnie może, firma "usługi fryzjerskie" pewnie
    > nie może.

    Czyli chcesz powiedzieć, że fryzjer nie może kupić obligacji ???

    --
    #####################
    Raku

  • 4. Data: 2005-05-16 09:19:36
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Raku_krak napisał(a):

    > Czyli chcesz powiedzieć, że fryzjer nie może kupić obligacji ???

    Na pewno może sobie prywatnie kupować obligacje, złoto, dolary itp.
    Jakby chciał handlować dolarami, musiałby się "przebranżowić" na kantor.
    Jak fryzjer wykaże, że kupno obligacji słuzyło osiągnięciu przychodów z
    jego działalności, to niech sobie to księguje.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-05-16 10:44:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 May 2005, plusz wrote:

    > + Czy firma, jednoosobowa DG może lokować nadwyżkę środków w zakup monet
    > + kolekcjonerskich i wrzucić to w koszt (VAT również) ?

    Jaką rolę miałyby pełnić owe monety ?
    Wyobrażam sobie: "handlową". No to byłaby jasność.
    A może jakaś inna ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-05-16 12:59:07
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    > Jaką rolę miałyby pełnić owe monety ?
    > Wyobrażam sobie: "handlową". No to byłaby jasność.
    > A może jakaś inna ?

    lokowanie nadwyżek finansowych w celu osiągnięcia przychodu

    ale nie wiem czy tak można?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 7. Data: 2005-05-16 13:00:45
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    > Jaką rolę miałyby pełnić owe monety ?
    > Wyobrażam sobie: "handlową". No to byłaby jasność.
    > A może jakaś inna ?

    ewentualnie
    - dekoracja biura
    - obiekt graficzny do skanowania (to może nie przejść)
    - prezent dla kontrahenta

    problem w tym, że nie wiem jak to można zaliczyć do kosztów, a monety kupuję
    i szukam sposobu kupowania ich na firmę

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 8. Data: 2005-05-16 14:34:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > + > A może jakaś inna ?
    > +
    > + lokowanie nadwyżek finansowych w celu osiągnięcia przychodu

    No chwila.
    A ten przychód to w jaki sposób ?
    Za pomocą sprzedaży ? ;)

    > + ale nie wiem czy tak można?

    IMHO "wtopić w koszt na stałe" nie da się w ten deseń.
    Znaczy: stanie się KUP dopiero w momencie sprzedaży !
    *Kupić na firmę* - jako np. towar handlowy - oczywiście można.
    Ale przy remanencie wartość zakupu "wyleci" :)
    *SĄDZĘ* że przy traktowaniu monet na zasadzie hm... papierów
    wartościowych :] (czyli przychodu "z obrotu prawami") będzie
    jakoś podobnie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-05-16 14:38:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 May 2005, plusz wrote:

    > + - obiekt graficzny do skanowania (to może nie przejść)

    :)

    > + - prezent dla kontrahenta

    ...max. w KUP 0,25% przychodu. I kontrahentowi może przychód wyjść :|

    > + problem w tym, że nie wiem jak to można zaliczyć do kosztów, a monety kupuję
    > + i szukam sposobu kupowania ich na firmę

    Mi tam wychodzi że chcesz wygenerować koszt - żeby nie zapłacić podatku
    (a przynajmniej nie zapłacić go "teraz"). A zasadą jest że wydatek
    staje się kosztem w odniesieniu do *przychodu* dla którego został
    poniesiony... więc jak przychód będzie za 5 lat - to wtedy wyjdzie
    również koszt :|
    Jak masz TERAZ zarobek - to TERAZ trzeba zapłacić podatek; do tego
    samego celu dąży mechanizm amortyzacji inwestycji... tylko "drobne
    wydatki" (<3500 zł) w *niektóre* rodzaje inwestycji da się wtopić
    jednorazowo w koszt...

    Co jest nie tak w powyższej dywagacji ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-05-16 17:41:22
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:Pine.WNT.4.60.0505161634420.1840@athlon,
    niejaki(a): Gotfryd Smolik news z adresu <s...@s...com.pl> napisał(a):

    >....... tylko "drobne
    > wydatki" (<3500 zł) w *niektóre* rodzaje inwestycji da się wtopić
    > jednorazowo w koszt...

    poproszę o przykłady

    --
    pozdrawiam