  • 1. Data: 2002-08-05 18:13:00
    Temat: nadpłata VAT
    Od: Stefan <w...@a...net>

    Witam

    Prowadzę działalność gosp i mam nadpłatę VAT za ub. rok na dość sporą sumę,
    czy ktoś może mi powiedzieć, czy istnieje jakiś sposób na jego
    "wyciągnięcie", słyszałem że można rozliczać nadpłacony VAT z podatkiem od
    wynagrodzeń, czy to prawda?

  • 2. Data: 2002-08-06 06:31:45
    Temat: Re: nadpłata VAT
    Od: "Marco" <m...@i...com.pl>

    a dlaczego US nie zwrócił do tej pory vat z ubiegłego roku?

  • 3. Data: 2002-08-06 06:39:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > a dlaczego US nie zwrócił do tej pory vat z ubiegłego roku?

    A na jakiej podstawie myślisz, że musi zwracać?

  • 4. Data: 2002-08-06 08:06:25
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Stefan napisał:
> [...]
    > na jego "wyciągnięcie", słyszałem że można rozliczać nadpłacony VAT
    > z podatkiem od wynagrodzeń, czy to prawda?
    Zaraz, zaraz. Czy to aby napweno nadpłata?
    Nadpłata jest wtedy, gdy wpłacisz więcej niz zadeklarowałeś.

    Swoja drogą, jak może byc nadpłata lub nadyżka VAT "za ubiegły rok"?
    VAT nie rozlicza sie rocznie. Może być nadpłata za grudzień, luty czy
    kwiecień, ale nigdy za rok 2001.
    Nie skompensowałes sobie nadwyzki VAT w nastepnych miesiącach?
    Na jakie stawki sprzedajesz i z czego owa "nadpłata", o ile to jest
    nadpłata, wynika?
    Jeżeli po prostu dużo kupowałes towarów (nie ŚT), materiałów i usług a
    mało sprzedawałes, ale na 22%, to nie masz szans na żaden zwrot.
    Co by nie było, nadwyżka VAT naliczonego, o ile nie masz prawa do
    zwrotu, przechodzi na następne miesiące. A więc nie masz nadwyżki za
    rok 2001 a za czerwiec lub lipiec (jeśli juz go zamknąłeś) tego roku.

    Napisz trochę jaśniej, bo podejrzewam że własnie o nadwyżke chodzi a
    nie o nadpłatę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-08-06 17:01:47
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy ktoś może mi powiedzieć, czy istnieje jakiś sposób na jego
    > "wyciągnięcie", słyszałem że można rozliczać nadpłacony VAT z podatkiem od

    Podatek VAT nie może stanowić "nadpłaty". Może być natomiast nadwyżka
    naliczonego nad należnym. Co to znaczy za rok ubiegły? VAT rozliczany jest
    miesięcznie. Co znaczy "rozliczać nadpłacony VAT z podatkiem od
    wynagrodzeń"? To jakieś nieporozumienie, żeby nie nazwać tego inaczej.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-08-06 22:31:53
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    <Użytkownik > from <w...@a...net> wrote :

> [...]
    > na jego "wyciągnięcie", słyszałem że można rozliczać nadpłacony VAT
    > z podatkiem od wynagrodzeń, czy to prawda?

    Należy złożyć podanie do US o zwrot nadpłaty vat.
    Od razu przyślą Ci kontrolę ;-)

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 7. Data: 2002-08-07 15:26:05
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl
    >
    > "Always look on the bright side of life"

    Witaj,
    przeczytaj uważnie post. I zastanów się. W podatku VAT nie ma NADPŁATY! Jest
    nadwyżka podatku naliczonego nad należnym. A to różnica zasadnicza. I
    prośba - nie wprowadzaj w błąd innych.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2002-08-08 08:57:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Sławomir Malibo" <[...]
> [...]
    Jest
    > nadwyżka podatku naliczonego nad należnym. A to różnica zasadnicza. I

    Ale pan bojowy Panie Slawomirze ?

    Czlowiek wypelnil deklaracje zlozyl i zaplacil podatek.
    A tu wezwanie ze Skarbowego, by przyszedl wyjasnic...
    Idzie, patrrzy...
    No jak mgl napisac ze 34 876 - 33785 = 1191,
    gdy kazdy widzi ze to 1091...

    jest w US o 100 za duzo..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-08-10 09:15:50
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A tu wezwanie ze Skarbowego, by przyszedl wyjasnic...
    > Idzie, patrrzy...
    > No jak mgl napisac ze 34 876 - 33785 = 1191,

    Witam serdecznie,
    nie bojowy - po prostu w "VAT'cie" nie ma pojęcia nadpłaty. No - chyba, że
    ktoś WPŁACIŁ więcej niż powinien był. Natomiast może być nadwyżka. Pewnie -
    matematyka mówi, że w takim przypadku US ma więcej pieniążków niż powinien
    od tego podatnika.
    Ale - proszę się zastanowić dlaczego do tego doszło, co było powodem takiej
    sytuacji. Zbyt mało jest danych, aby sugerować rozwiązania. Niemniej można
    domniemywać, że coś mu się pokręciło przy wypełnianiu deklaracji.
    OP (Ordynacja Podatkowa) mówi co należy zrobić w takim bądź podobnym
    przypadku.

    Ps.
    Ja jestem niespotykanie spokojny człowiek :-)
    Pozdrawiam.