  • 1. Data: 2002-08-05 17:45:45
    Temat: faktura kor - kiedy ksiegowac?
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Kiedy nalezy ksiegowac fakture korygujaca? Dopiero po otrzymaniu podpisanej
    od kontrahenta, czy w dniu wystawienia?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 2. Data: 2002-08-05 18:38:40
    Temat: Re: faktura kor - kiedy ksiegowac?
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Kiedy nalezy ksiegowac fakture korygujaca? Dopiero po otrzymaniu
    podpisanej
    > od kontrahenta, czy w dniu wystawienia?
    >
    > Pozdrawiam
    > Magdalena Budzynska

    Wówczas kiedy będzie spełniała wymogi stawiane przez przepisy.

  • 3. Data: 2002-08-05 19:33:19
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Magdalena Budzynska <m...@p...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aimdgu$8ks$...@n...tpi.pl...
    > Kiedy nalezy ksiegowac fakture korygujaca? Dopiero po otrzymaniu
    podpisanej
    > od kontrahenta, czy w dniu wystawienia?
    >
    > Pozdrawiam
    > Magdalena Budzynska

    Ja księguję w dniu otrzymania. I tak jest w przepisach, znajomy zresztą
    dostał karę za zaksięgowanie faktury w dniu wystawienia a nie w dniu
    otrzymania. To była faktura na duużą kwotę więc sprawdzili nawet na poczcie
    kiedy dostał.

    WS

  • 4. Data: 2002-08-05 20:58:39
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:aimjp7$mu8$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    > dostał karę za zaksięgowanie faktury w dniu wystawienia a nie w dniu
    > otrzymania. To była faktura na duużą kwotę więc sprawdzili nawet na

    Czy to była odpowiedź na pytanie Magdy? Nie sądzę.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r.
    w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym. Dz.U. Nr 27 Poz. 268
    § 41
    4. Sprzedawca jest obowiązany posiadać potwierdzenie
    odbioru faktury korygującej przez nabywcę; nie
    dotyczy to eksportu towarów i us.ug oraz przypadków
    określonych w § 36 ust. 2 pkt 3. Potwierdzenie odbioru
    faktury korygującej stanowi podstawę do obniżenia
    podatku należnego w rozliczeniu za miesiąc, w którym
    sprzedawca otrzymał to potwierdzenie.

    Ryszard

  • 5. Data: 2002-08-05 21:07:02
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > podpisanej

    > Wówczas kiedy będzie spełniała wymogi stawiane przez przepisy.

    :-)

    Gratuluje zwiezlosci.

    Moze chociaz daj wskazowke o jakich przepisach myslisz.
    IMHO koledzy powyzej pisza o ksiegowaniu a mysla o ujeciu w rejestrze
    sprzedazy.
    A to chyba dwie rozne sprawy.

    Karol

  • 6. Data: 2002-08-06 06:34:49
    Od: "Marco" <m...@i...com.pl>

    Ksiegujesz w dniu wystawienia (mam na myśli ujęcie w księgach rachunkowych),
    a do vatu ujmujesz według daty otrzmania potwierdzonej przez kontrahenta
    kopii

  • 7. Data: 2002-08-06 07:51:47
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marco" <m...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > a do vatu ujmujesz według daty otrzmania potwierdzonej przez kontrahenta
    > kopii

    Czy jest roznica miedzy korekta podwyzszajaca a obnizajaca?

    Karol

  • 8. Data: 2002-08-06 09:02:32
    Od: "Marco" <m...@i...com.pl>

    Moment ujęcia w vacie zależy róznież od tego czy jest to faktura korygująca
    wystawiona przez Ciebie czy przez kontrahenta. Data otrzymania potwierdzonej
    faktury korygującej dotyczy korekt przez Ciebie wystawionych. W przypadku
    gdy jest to korekta wystawiona przez kontrahenta liczy się miesiąc w którym
    otrzymałeś fakturę (i tylko - już nie miesiąc następny). niezależnie czy
    jest to faktura na plus czy na minus. Jest jednak drobna różnica: jeżęli
    kwota faktury odniża wartość podatku naliczonego to jest to obowiązek,
    jeżeli podwyższa to uprawnienie.

  • 9. Data: 2002-08-06 17:17:19
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Moze chociaz daj wskazowke o jakich przepisach myslisz.
    > IMHO koledzy powyzej pisza o ksiegowaniu a mysla o ujeciu w rejestrze

    Witaj,
    Może rzeczywiście niezbyt jasno. Ale - zasady wystawiania faktur VAT, jak
    również korygujących - reguluje Ustawa o podatku VAT (w skrócie).
    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2002-08-06 17:19:25
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Moze chociaz daj wskazowke o jakich przepisach myslisz.
    > IMHO koledzy powyzej pisza o ksiegowaniu a mysla o ujeciu w rejestrze

    No i rzecz jasna: RMF z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych