  • 1. Data: 2006-01-13 12:53:18
    Temat: najem - ryczalt i ulga internetowa
    Od: "news" <a...@i...pl>

    Witam wszystkich

    A wiec tak. wynajmuje komus mieszkanie, rozliczam sie ryczałtem. płace za
    internet który jest zainstalowany w wynajmowanym mieszkaniu i teraz czy moge
    skorzystać z ulgi internetowej ?

    wiem czy przy ryczałcie nie ma kosztów, ale czy jest rozróżnienie miedzy
    kosztami a ulgami ?

  • 2. Data: 2006-01-13 13:07:48
    Temat: Re: najem - ryczalt i ulga internetowa
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > moge skorzystać z ulgi internetowej ?
    >
    > wiem czy przy ryczałcie nie ma kosztów, ale czy jest rozróżnienie miedzy

    Oczywiście, ze koszty to nie ulgi. Do pit-28 dolaczysz PIT - O i po sprawie

    Adam

  • 3. Data: 2006-01-13 13:51:05
    Od: "news" <a...@i...pl>

    "Adamski" <a...@w...pl> wrote in message
    > Oczywiście, ze koszty to nie ulgi. Do pit-28 dolaczysz PIT - O i po
    > sprawie Adam

    no dobra, ale w pit 0 jest tak
    czesc B odliczanie od dochodu
    "5. wydatki z tytułu uzytkowania sieci internet w lokalu (budynku) bedącym
    miejscem zamieszkania podatnika"

    a ja:
    1. nie mieszkam w tamtym mieszkaniu
    2. nie mogłem tam mieszkac bo jest na nie umowa najmu.

  • 4. Data: 2006-01-13 14:10:48
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "news" napisał:

    > 1. nie mieszkam w tamtym mieszkaniu
    > 2. nie mogłem tam mieszkac bo jest na nie umowa najmu.

    No właśnie. Swoją drogą dziwnie masz umowę najmu skonstruowaną, skoro
    płacisz za coś, czego nie używasz.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 5. Data: 2006-01-13 14:13:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news wrote:
    > no dobra, ale w pit 0 jest tak
    > czesc B odliczanie od dochodu
    > "5. wydatki z tytułu uzytkowania sieci internet w lokalu (budynku)
    > bedącym miejscem zamieszkania podatnika"

    I podobnie też jest w ustawie.

    > a ja:
    > 1. nie mieszkam w tamtym mieszkaniu
    > 2. nie mogłem tam mieszkac bo jest na nie umowa najmu.

    No to sobie odpowiedziałeś.

  • 6. Data: 2006-01-13 15:01:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    news wrote:
> [...]
    > internet który jest zainstalowany w wynajmowanym mieszkaniu i teraz czy moge

    Nie, bo internet nie jest dla ciebie.

  • 7. Data: 2006-01-16 08:28:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jan 2006, Aicha wrote:

    > No właśnie. Swoją drogą dziwnie masz umowę najmu skonstruowaną, skoro płacisz
    > za coś, czego nie używasz.

    ...przy ryczałcie.
    Bo powiem iż przy rozliczaniu KPiR nie byłoby to nic dziwnego, skoro
    i tak "idzie w koszt" a umowa będzie na "mieszkanie z Internetem" :)
    Zastrzegę iż wiem o stanowisku MF pozwalającym nie uznawać za przychód
    opłat związanych z lokalem faktycznie pokrywanych przez wynajmującego
    (IMHO ta opinia ma wątpliwe podstawy prawne a wręcz ich nie ma :]).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)