  • 1. Data: 2005-02-05 13:41:13
    Temat: najem, sprzedaż a podatek
    Od: "Marcinello" <m...@p...interia.pl>

    szanowni grupowicze bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie:

    Mam 2 mieszkania, które wynajmuje innym firmom (nie zaspakajają moich
    potrzeb mieszkaniowych i nie korzystałem z ulg przy zakupie). Rozliczam się
    na zasadach ogólnych z tzw. najmu. W koszty zaliczam płacone przeze mnie
    czynsze i amortyzacje. W związku z tym mam pytania (jeśli można z podstawa
    prawną):

    jaki będzie podatek jak będę chciał je sprzedać po 5 latach i przeznaczę te
    pieniądze na inne nieruchomości?

    oraz na ile zmieni się sytuacja kiedy zarejestruje działalność gospodarczą i
    będę je wynajmował w ramach DG (oczywiście chodzi o zagadnienia podatkowe)?

    Z góry dzięki za pomoc