  • 1. Data: 2008-06-01 17:39:41
    Temat: nazwa skrócona
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

    Jak to w końcu jest z nazwa skrócona na FV.

    Wg przepisu: "Elementy jakie musi zawierać faktura wg § 9 Rozporządzenia
    Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym
    podatnikom,
    zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania
    oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia
    od podatku od towarów i usług. Między innymi konieczne jest, by
    faktura zawierała imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone
    sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy, oraz ich numery identyfikacji
    podatkowej."

    W moim przypadku:
    zmian dokonywałem w styczniu 2006 przy okazji zmiany meldunku
    i w Rejestrze DG mimo iz na formularzu wpisywałem nazwe skróconą
    to na potwierdzeniu zmiany mam wpisana tylko Pełna nazwę w formie "NAZWA
    Imie Nazwisko".
    W US kazali mi złozyć jedynie NIP-1, na którym oprócz pełnej nazwy "NAZWA
    Imie Nazwisko"
    wpisałem również nazwe skrócona firmy "NAZWA"

    Od stycznia 2006 wystawiam i otrzymuje FV tylko na "NAZWĘ SKRÓCONĄ"
    Czy zatem to jest prawidłowe i nie ma czego sie obawiać skoro w NIP-1
    taką skróconą nazwę podałem?

    --
    grzegorz

  • 2. Data: 2008-06-01 17:55:06
    Temat: Re: nazwa skrócona
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    grzegorz w <news:4842dede$1@news.home.net.pl>:

> [...]

    > Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym
    [...]
> [...]
    > podatkowej."

    > W moim przypadku:
    > zmian dokonywałem w styczniu 2006 przy okazji zmiany meldunku
    [...]
    > Od stycznia 2006 wystawiam i otrzymuje FV tylko na "NAZWĘ SKRÓCONĄ"
    > Czy zatem to jest prawidłowe i nie ma czego sie obawiać skoro w NIP-1
    > taką skróconą nazwę podałem?

    W skrócie:
    osoby fizyczne -- Imię Nazwisko, reszta to ozdobniki.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-06-01 18:09:14
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > W skrócie:
    > osoby fizyczne -- Imię Nazwisko, reszta to ozdobniki.

    Zgadza sie, ale przecież sam US dopuszcza nazwy skrócone.

    --
    grzegorz

  • 4. Data: 2008-06-01 19:52:37
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl> napisał w
    wiadomości news:4842e5cc$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > Zgadza sie, ale przecież sam US dopuszcza nazwy skrócone.

    Gdy takie są.
    Jak się komuś uda mieć skróconą wersję imienia i nazwiska to oczywiście US
    taką nazwę dopuści.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-06-02 04:16:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jun 2008, grzegorz wrote:

> [...]
    > Imie Nazwisko"
    > wpisałem również nazwe skrócona firmy "NAZWA"

    IMO rzecz niemożliwa.
    Było sobie wpisać nazwę skróconą np. "N. Imię Nazwisko" (dosłownie "N.",
    jako skrót od "NAZWA" :>).
    Samo używanie nazwy skróconej w DG przez osoby fizyczne powoduje spory,
    ja sam jednak nazwę skróconą miałem - wg wzorca jak wyżej (tj. skrót
    częsci DOWOLNIE WYBRANEJ).
    Imienia i nazwiska nie wolno pominąć - są obowiązkową częścią firmy!
    Przepis jest jasny:
    _117.html
    +++
    Art. 43[4]
    Firmš osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko.
    Nie wyklucza to włšczenia do firmy pseudonimu lub okreœleń wskazujšcych
    na przedmiot działalnoœci przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia
    oraz innych okreœleń dowolnie obranych.
    ---

    > Od stycznia 2006 wystawiam i otrzymuje FV tylko na "NAZWĘ SKRÓCONĄ"

    Jeśli taką jak podałeś wyżej, to jest nieprawidłowa, a nieprawidłowości
    IMVHO dopuszczają się również sprzedawcy (widać że nazwa nieprawidłowa).

    > Czy zatem to jest prawidłowe i nie ma czego sie obawiać skoro w NIP-1
    > taką skróconą nazwę podałem?

    Mam pytanie.
    Czy podatnik podatku VAT, czyli Ty, nosisz urzędową nazwę "nazwa
    skrócona"?? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-06-02 04:16:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jun 2008, grzegorz wrote:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Zgadza sie, ale przecież sam US dopuszcza nazwy skrócone.

    1. nazwa skrócona w *opcjonalnej części* firmy to jedno, a wynalazek
    ktory opisałeś (pominięcie obowiązkowego imienia i nazwiska) to
    drugie.

    2. Czy US wydał Ci *DECYZJĘ* że "dopuszcza? ;)

    To ze *przyjął* NIP-1 o niczym nie świadczy.
    Równie dobrze może przyjąć błędnie wypełnioną deklarację VAT lub PIT
    i nie ma to NIC do faktu, że w razie kontroli kontroler pomacha Ci
    błędnie podsumowaną KPiR (albo ewidencją VAT) z komentarzem: "a to
    co jest?? - proszę objaśnić jak to wyliczono"!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-06-08 19:52:27
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    no to kibel...
    mam kontrahenta w Holandii, on ma nazwę załóżmy KASZANA, i co z tego że jest
    fizyczny, ja mam nazwę KWIATEK, Imie Nazwisko, a oni i tak wystawiają
    faktury na KWIATEK, i co teraz?

  • 8. Data: 2008-06-08 20:09:22
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Zephyr" <z...@T...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest fizyczny, ja mam nazwę KWIATEK, Imie Nazwisko, a oni i tak wystawiają

    Po prostu powiedz im, że nie nazywasz sie KWIATEK i prosisz o fakturę na
    siebie a nie na kogos innego.

    --
    andreas