  • 1. Data: 2006-02-03 08:32:24
    Temat: nieszczęsne kasy i interpretacja
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    Rozpocząłem działalność w 2005 r. Obrotu podpadającego pod kasy mam
    około 1/10 limitu :). Jedni się wypowiadają że kasy trzeba mieć, wczoraj
    w Rzeczpospolitej był artykuł że jednak nie trzeba (wspomniane już
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060202/p
    rawo/prawo_a_4.html).

    Czytałem rozporządzenie, i tak wg. mnie to na dwoje babka wróżyła.

    Tak czy inaczej, na kasę mnie w tym momencie po prostu nie stać.

    Zastanawiam się więc nad zwróceniem się do swojego US o pisemną
    interpretację tego przepisu, ale:

    - czy to nie jest niepotrzebne podkładanie się? (oo, ten też nie ma
    kasy, to my mu napiszemy odpowiedź, ale najpierw zrobimy kontrolę i mu
    ciach karę)

    - czy jest szansa że US napisze co innego niż twierdzi ostatnio MF?

    - co w takim piśmie do US zawrzeć?

    p.m.

  • 2. Data: 2006-02-03 08:36:28
    Temat: Re: nieszczęsne kasy i interpretacja
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    mvoicem napisał(a):
> [...]
    > ciach karę)
    >
    > - czy jest szansa że US napisze co innego niż twierdzi ostatnio MF?

    fajno... a jak jestem zwolniony z VATU to muszę mieć kasę ??

    sg

  • 3. Data: 2006-02-03 11:02:19
    Od: "Abrakadabra" <g...@o...pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości

    >fajno... a jak jestem zwolniony z VATU to muszę mieć kasę ??

    A co ma VAT do obowiazku posiadania kasy fiskalnej?

  • 4. Data: 2006-02-03 13:27:33
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Abrakadabra napisał(a):
    > Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości

    > A co ma VAT do obowiazku posiadania kasy fiskalnej?

    no wlasnie czytam sobie te ustawe i widze ze nic..
    ale jak nie sprzedaje nic zwyklym ludziom a tylko firmom, to nie musze
    miec kasy, nie ?

    sg

  • 5. Data: 2006-02-03 13:45:12
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    > A co ma VAT do obowiazku posiadania kasy fiskalnej?

    A nie jest tak że jak jesteś na kpir i nie jestes platnikiem VAT to nie
    musisz mieć kasy?

  • 6. Data: 2006-02-03 14:05:07
    Od: "Abrakadabra" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Michał T" <l...@N...pl> napisał w wiadomości

    > A nie jest tak że jak jesteś na kpir i nie jestes platnikiem VAT to nie
    > musisz mieć kasy?

    Ja jestem na KPiR, nie jestem Vatmanem a mam kase :)

  • 7. Data: 2006-02-06 09:50:04
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Abrakadabra napisał(a):
> [...]

    no wlasnie czytam sobie te ustawe i widze ze nic..
    ale jak nie sprzedaje nic zwyklym ludziom a tylko firmom, to nie musze

    Nie musisz.

    Graszka.

  • 8. Data: 2006-02-07 09:01:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Feb 2006, mvoicem wrote:

    > - czy to nie jest niepotrzebne podkładanie się? (oo, ten też nie ma kasy, to
    > my mu napiszemy odpowiedź, ale najpierw zrobimy kontrolę i mu ciach karę)

    ...to będziesz szukał wyroku NSA, że tak przeprowadzona kontrola
    narusza zasadę zaufania i coś tam jeszcze :)
    Poważnie: nie można ukarać przed niezastosowaniem się podatnika
    do odpowiedzi.

    > - co w takim piśmie do US zawrzeć?

    A to chyba FAQ jest... :) swoje stanowisko musi być!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-02-07 22:17:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ....to będziesz szukał wyroku NSA, że tak przeprowadzona kontrola
    > narusza zasadę zaufania i coś tam jeszcze :)
    > Poważnie: nie można ukarać przed niezastosowaniem się podatnika
    > do odpowiedzi.

    No tak, ale czy nie ma tutaj związku że jestem znacznie po terminie w
    którym miałem obowiązek zainstalować kasę? (oczywiście jeżeli rację mają
    ONI a nie MY ;) )

    > A to chyba FAQ jest... :) swoje stanowisko musi być!

    No tak ogólnie co we wniosku o interpretację musi być to czytałem, i w
    "FAQ" i w innych źródłach. Bardziej miałem nadzieję na jakieś rady
    jakich argumentów użyć... czy przepisać tezy z tego artykułu swoimi
    słowami, czy raczej coś innego.... pomysłu mi trzeba jak to swoje
    stanowisko ująć.

    p. m.

  • 10. Data: 2006-02-08 09:11:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, mvoicem wrote:

    > No tak, ale czy nie ma tutaj związku że jestem znacznie po terminie w
    > którym miałem obowiązek zainstalować kasę? (oczywiście jeżeli rację mają ONI
    > a nie MY ;) )

    Hm... na moje oko nie powinno mieć. Ale ścieżki do wywiedzenia nie
    podejmuję się szukać :[

    > raczej coś innego.... pomysłu mi trzeba jak to swoje stanowisko ująć.

    Zapodaj propozycję, może komuś będzie się chciało krytykować.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)