  • 1. Data: 2006-06-08 17:53:35
    Temat: nieterminowa wypłata odszkodowania
    Od: "jola" <l...@i...pl>

    Wyrokiem sądowym otrzymałam odsetki od nieterminowej wypłaty
    odszkodowania. Czy muszę odprowadzić od nich podatek i w jakiej
    wysokości.

  • 2. Data: 2006-06-09 06:51:03
    Temat: Re: nieterminowa wypłata odszkodowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jun 2006, jola wrote:

    > Wyrokiem sądowym otrzymałam odsetki od nieterminowej wypłaty
    > odszkodowania. Czy muszę odprowadzić od nich podatek i w jakiej
    > wysokości.

    "mało danych".
    Zależy za co to odszkodowanie i z jakiego tytułu - bo np. odszkodowanie
    moze być za to samo ale z różnych tytułów (u jednego w zakresie umowy
    o dzieło a u innego z działalności gospodarczej) i podlegać pod różne
    zapisy ustawy. A jeśli odszkodowanie byłoby z innego tytułu - to odsetki
    też.
    Oczywiście to nie znaczy że wiem czy odsetki są częścią odszkodowania:
    ma ktoś pomysł? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-06-09 14:08:00
    Od: "jola" <l...@i...pl>

    czy odsetki są częścią odszkodowania:
    znalazłam coś
    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=441

    Roszczenie odsetkowe nie jest częścią składową roszczenia
    głównego, gdyż opiera się na odrębnym stanie faktycznym oraz
    odrębnej podstawie materialno - prawnej. Powyższe wskazuje, że
    otrzymane odsetki od zadośćuczynienia, odszkodowania, renty nie są
    odszkodowaniem a tym samym nie korzystają z przedmiotowego zwolnienia
    o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 powołanej ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych.