  • 1. Data: 2007-06-04 18:37:37
    Temat: niższy zus dla nowych przedsiębiorców
    Od: "Damian" <d...@o...pl>

    Witam, wszędzie czytam, że niższy zus jest dla ludzi którzy min. "nie
    wykonują działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy, na rzecz
    którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym lub
    poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres wykonywanej
    działalności gospodarczej."

    Jak to się ma do umowy zlecenia ? Wykonuję prace dla pewnej firmy które będą
    wchodziły w zakres wykonywanej dg, czy będę mogł korzystać z niższego zusu ?

  • 2. Data: 2007-06-04 19:09:19
    Temat: Re: niższy zus dla nowych przedsiębiorców
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007 20:37:37 +0200, "Damian" <d...@o...pl> wrote:

    >Witam, wszędzie czytam, że niższy zus jest dla ludzi którzy min. "nie
    >wykonują działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy, na rzecz
    Słowo klucz: ^^^^^^^^^^

    >Jak to się ma do umowy zlecenia ? Wykonuję prace dla pewnej firmy które będą
    Słowo klucz: ^^^^^^^^

    :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2007-06-04 19:12:11
    Od: "Damian" <d...@o...pl>

    > Słowo klucz: ^^^^^^^^^^

    > Słowo klucz: ^^^^^^^^

    Ale sęk w tym, że moja działalność będzie tym samym tylko na szerszą skalę
    co robię teraz dla tej firmy na umowę zlecenie. I chcę tej firmie wystawiać
    faktury. Czy też mogę pozostać na umowie zlecenie nadal ?

  • 4. Data: 2007-06-04 19:58:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.06.2007 Damian <d...@o...pl> napisał/a:

    > Ale sęk w tym, że moja działalność będzie tym samym tylko na szerszą skalę
    > co robię teraz dla tej firmy na umowę zlecenie. I chcę tej firmie wystawiać
    > faktury. Czy też mogę pozostać na umowie zlecenie nadal ?

    Kurde no, pracodawca to strona UMOWY O PRACĘ. Nie umowy zlecenia ani
    sprzedaży.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2007-06-04 21:51:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007, Damian wrote:

    > Ale sęk w tym, że moja działalność będzie tym samym tylko na szerszą skalę
    > co robię teraz dla tej firmy na umowę zlecenie.

    No to poprzednik pytał Cię: a co to ma wspólnego z przepisami, które
    dotyczą umowy o PRACĘ?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-06-04 23:36:46
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007 21:12:11 +0200, "Damian" <d...@o...pl> wrote:

    >Ale sęk w tym, że moja działalność będzie tym samym tylko na szerszą skalę
    >co robię teraz dla tej firmy na umowę zlecenie. I chcę tej firmie wystawiać
    >faktury. Czy też mogę pozostać na umowie zlecenie nadal ?
    Ja mysle, ze tak czy owak bedzie to zlecenie :)

    Zastanawiasz sie nad forma rozliczenia tego zlecenia - rachunek
    os.fiz. bez d.g. czy faktura (os.fiz. z d.g.) - jak to cos co robisz
    masz zawarte we wpisie do ewidencji to bedziesz wystawial fakture do
    rozliczenia tego... *zlecenia* :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2007-06-05 19:11:22
    Od: "Damian" <d...@o...pl>

> [...]
    > os.fiz. bez d.g. czy faktura (os.fiz. z d.g.) - jak to cos co robisz
    > masz zawarte we wpisie do ewidencji to bedziesz wystawial fakture do

    I tym samym będę płacil normalny zus.. /

  • 8. Data: 2007-06-05 22:01:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007, Damian wrote:

    > I tym samym będę płacil normalny zus.. /

    Chyba źle zrozumiałes.
    Jak myślisz, firmy zawierają INNE umowy cywilnoprawne niż o dzieło,
    zlecenia i co tam jeszcze w liście K.C. mamy?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-06-06 16:11:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007 21:11:22 +0200, "Damian" <d...@o...pl> wrote:

    >I tym samym będę płacil normalny zus.. /
    To moze sprecyzuj nam (sobie) kto to jest pracodawca, bo do tego slowa
    sie odwolywales w przytoczonych przepisach.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2010-05-31 15:07:40
    Temat: Re: niższy_zus_dla_nowy
    Od: "misiaczek1412" <agacia1412@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Niższy ZUS trwa tylko przez pierwsze lata prowadzenia działalności. Ja proponuję
    legalny sposób na obniżenie ZUSu. jaki ? Zatrudnienie w Anglii. jest wiele
    firm, które się tym zajmują np ta :www.zuswuk.pl . Składki są o wiele mniejsze i
    opłacalne. Oczywiście nadal legalnie mozesz prowadzić swój interes w Polsce. :)
    Poczytaj
    a na pewno Cię to zaciekawi :)