  • 1. Data: 2007-06-04 13:38:38
    Temat: umowa uzyczenia
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy należy zgłosić fakt podpisania takiej umowy do US i zapłacić jakiś
    podatek

    np oddaje w bezpłatne uzycznie dom z gospodarstem rolnym umowe podpisuje aby
    zapewnić sobie że osoba która bierze w uzyczenie bedzie opiekowała się
    domem i ziemią ( bedzie uprawiała ) i w razie zniszczenia domu naprawi
    szkodę

    w zamian ja nie mam żądnych korzysci czy wobec takiej umowy trzeba ją
    gdziekolwiej rejestrowac i płacic cokolwiek ?

    stronami umowy są rodzice i dzieci :) czy to ma jakies znaczenie

    pzodr

    Tomek

  • 2. Data: 2007-06-04 13:51:51
    Temat: Re: umowa uzyczenia
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "PapaJoe" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > gdziekolwiej rejestrowac i płacic cokolwiek ?
    >
    > stronami umowy są rodzice i dzieci :) czy to ma jakies znaczenie

    ma to znaczenie.
    Bezpłatne użyczenie jest nieopodatkowane tylko w rodzinie.
    W innym przypadku

    a) osobie której się użycza ma dochód, bo gdyby chciała taki dom wynając na
    warunkach rynkowych to sporo by zapłaciła.
    Skoro ma to za darmo to nie zapłaciła, czyli ma dochód do opodatkowania
    b) osoba, która użycza ma dochód , bo gdyby wynająła dom an warunkach
    rynkowych to nieźle by zarobiła.

    Obie osoby muszą zapłacić podatek.
    Jeśli jest to w rodzinie podatku nie ma.
    Wszelkie dyskusje na temat zasadności proszę kierować do psychiatry a nie na
    grupę.

  • 3. Data: 2007-06-05 06:13:07
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

> [...]
    > Jeśli jest to w rodzinie podatku nie ma.
    > Wszelkie dyskusje na temat zasadności proszę kierować do psychiatry a nie

    dzieki za wyjaśnienia , czyli jesli użyczenie jest w rodzinie j.w to
    podatku brak wiec nie ma potrzeby zgłaszania gdziekolwiek takiej umowy ?

    pozdr

    Tomek