  • 1. Data: 2007-06-04 16:49:05
    Temat: Opłacanie rachunków za internet z nie swojego konta a odliczenie podatku VAT
    Od: "Adam Dziura" <a...@g...bez.spamu.pl>

    Witam,

    Tak przygoda mi się przydarzyła:
    http://adas.jogger.pl/2007/06/04/skarbowka-i-odlicze
    nie-vat-u-za-internet-oplacany-z-innego-k/

    W skrócie:
    Internet w domu jest na ojca. Był przez cały rok opłacany z mojego konta
    (taniej było i wygodniej - dostęp przez internet). Vat od internetu można
    odpisać od podatku (dochodu? nieważne... ;) No to odpisaliśmy. A teraz
    skarbówka w Tarnowskich Górach wezwała nas na rozmowę (znaczy ojca) i się
    okazało, że nie można sobie tego odliczyć. Ma rachunki Vatowskie
    (wystawione przez providera na niego - bez potwierdzenia wpłaty) i wydruki
    z mojego konta (czyli potwierdzenia)

    Czy urząd ma takie prawo? Czy da się coś jeszcze wygrać w tej sprawie?
    Może jakiś rachunek wystawiony przez Providera (zapłacone przez właściela)?

    Nie za bardzo rozumiem rozumowania US.

    --
    Pozdrowienia || Adam Dziura || http://adas.jogger.pl
    Czy 10 000 małp potrafi napisać encyklopedię? http://pl.wikipedia.org

  • 2. Data: 2007-06-04 18:08:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.06.2007 Adam Dziura <a...@g...bez.spamu.pl> napisał/a:
> [...]
    > (taniej by?o i wygodniej - dost?p przez internet). Vat od internetu mo?na
    > odpisa? od podatku (dochodu? niewa?ne... ;) No to odpisali?my. A teraz
    > skarbówka w Tarnowskich Górach wezwa?a nas na rozmow? (znaczy ojca) i si?
    > okaza?o, ?e nie mo?na sobie tego odliczy?. Ma rachunki Vatowskie
    > (wystawione przez providera na niego - bez potwierdzenia wp?aty) i wydruki
    > z mojego konta (czyli potwierdzenia)
    >
    > Czy urz?d ma takie prawo? Czy da si? co? jeszcze wygra? w tej sprawie?
    > Mo?e jaki? rachunek wystawiony przez Providera (zap?acone przez w?a?ciela)?

    Odlicza się poniesione wydatki. Wydatki poniosłeś Ty, a nie tata, więc nie
    powinniście odliczać.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-06-04 18:42:38
    Od: "Adam Dziura" <a...@g...bez.spamu.pl>

    Dnia Mon, 04 Jun 2007 20:08:29 +0200, Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> napisał:

    > Odlicza się poniesione wydatki. Wydatki poniosłeś Ty, a nie tata, więc
    > nie
    > powinniście odliczać.

    Ale na rachunkach (tych vatowskich) nie widnieje moje imię i nazwisko
    tylko ojca. Ja byłem tak jakby pośrednikiem.

    Mam napisać jakieś oświadczenie, że otrzymałem polecenie wpłacenia
    pieniędzy przez swoje konto (a wcześniej od ojca dostałem pieniądze)?

    --
    Pozdrawiam || Adam Dziura || http://adamdziura.9g.pl
    Opera -> http://mojaopera.9g.pl

  • 4. Data: 2007-06-04 19:13:16
    Od: <s...@a...pl>

    > Ale na rachunkach (tych vatowskich) nie widnieje moje imię i nazwisko
    > tylko ojca. Ja byłem tak jakby pośrednikiem.

    Ale nikt nie mówi o fakturze w tej chwili. Mowa o osobie, która fizycznie
    poniosła wydatek. Wydatek poniosłes Ty.

    > Mam napisać jakieś oświadczenie, że otrzymałem polecenie wpłacenia
    > pieniędzy przez swoje konto (a wcześniej od ojca dostałem pieniądze)?

    A ile za to wziełes za tą robotę? Poważnie pytam! Tata wydał Ci polecenie,
    Ty wykonałeś. Nalezy Ci sie zatem wynagrodzenie. Powinieneś od tego
    wynagrodzenia zapłacic podatek dochodowy. A tata - otrzymał darmowe
    świadczenie, wiec powinien też je opodatkować.

    Wg mnie takie oświadczenie nic nie da.

  • 5. Data: 2007-06-04 19:30:28
    Od: "Adam Dziura" <a...@g...bez.spamu.pl>

    Dnia Mon, 04 Jun 2007 21:13:16 +0200, <s...@a...pl>
    napisał:

    > Wg mnie takie o?wiadczenie nic nie da.

    A rachunek Vatowski od Providera?

  • 6. Data: 2007-06-04 20:02:54
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A rachunek Vatowski od Providera?

    Niby co ... on nie ma nic do faktu, kto poniosl wydatki.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 7. Data: 2007-06-04 20:05:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007, Adam Dziura wrote:

    > Dnia Mon, 04 Jun 2007 20:08:29 +0200, Samotnik

    > Ale na rachunkach (tych vatowskich) nie widnieje moje imię i nazwisko tylko
    > ojca. Ja byłem tak jakby pośrednikiem.

    Naprawdę chcesz się wkopać oświadczeniem, że prowadzisz DG pt.
    "pośrednictwo finansowe"? Hm...
    Zaznaczam że to taki luzem rzucony p. widzenia szarego podatnika,
    ktory jednakowoż parę artykułów w prasie tudzież wyroków NSA
    przeczytał, i przezornie woli dmuchać na zimne jeśli z przepisów
    MOŻNA wyczytać dziwne różności.
    Publicznie oświadczasz że PROWADZISZ POŚREDNICTWO, no to tak
    z ciekawości pytam.... czy zarejestrowane ;)

    > Mam napisać jakieś oświadczenie, że otrzymałem polecenie wpłacenia pieniędzy
    > przez swoje konto (a wcześniej od ojca dostałem pieniądze)?

    Ale problem w tym, że to konto jest na cele OSOBISTE!
    Zauważ, że nawet oświadczenie premiera (że "trzyma pieniądze na koncie
    u mamy") spowodowało trochę dyskusji :) (i IMO powinien zostać
    wezwany do zapłaty podatku od depozutu, bo wtedy mielibyśmy jasność że
    tak nie wolno, albo ew. US by przegrał przed NSA i wszyscy byśmy wiedzieli
    że tak wolno, a tak to dalej nie wiadomo czy tylko premierowi wolno).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-06-05 00:56:06
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Adam Dziura" <a...@g...bez.spamu.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Mam napisać jakieś oświadczenie, że otrzymałem polecenie wpłacenia
    > pieniędzy przez swoje konto (a wcześniej od ojca dostałem pieniądze)?

    US ma rację, bo wydatki poniosłeś ty, a nie ojciec, ale idziesz dobrą drogą,
    tylko musiałbys to skonsulatować z dobrym doradcą podatkowym.
    Możesz pójść drogą, że działałeś na polecenie ojca, on ci dawał gotówkę, a
    ty płaciłeś z konta, lub że pożyczałeś mu w ten sposób pieniądze.
    W przypadku pierwszym, że dał ci gotówkę - masz doczynienia z depozytem
    nieprawidłowym i 2% należało się US od każdej transakcji, w przypadku
    pożyczki,akurat pożyczka do w rodzinie przy takiej kwocie przeszłaby bez
    podatku, ale tak jak mówię, bez dobrego doradcy podatkowego możecie się
    tylko jeszcze bardziej wkopać i stracić więcej niż można zyskać.
    No chyba że macie chody w US i ktos wam podpowie jak to najlepiej odkręcić.

  • 9. Data: 2007-06-05 06:26:59
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > tylko jeszcze bardziej wkopać i stracić więcej niż można zyskać.
    > No chyba że macie chody w US i ktos wam podpowie jak to najlepiej

    E, przeciez jezeli osiaga dochody zobowiazany jest do dokladania sie na
    utrzymanie gospodarstwa domowego. Oswiadczenie, ze zaplata za te faktury
    byla uzgodnionym dokladaniem nie wystarczy?

    sz.

  • 10. Data: 2007-06-05 06:58:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007, szomiz wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    [...]
    > E, przeciez jezeli osiaga dochody zobowiazany jest do dokladania sie na
    > utrzymanie gospodarstwa domowego. Oswiadczenie, ze zaplata za te faktury
    > byla uzgodnionym dokladaniem nie wystarczy?

    Wrócisz do p. wyjścia - wyjaśnisz "legalność zapłaty" (której, zauważmy,
    na razie nikt się nie czepia, przy czym nie możemy wykluczyć czy US nie
    czeka aż "podatnik sam się wkopie), ale w ramach owej legalności
    wyjaśnisz, że płacący właśnie... płacił za Internet. W ramach swojego
    "dokładania się do gospodarstwa".
    Czyli nie ojciec płacił, czyli nie ojciec ma prawo do odliczeń.

    pzdr, Gotfryd