  • 1. Data: 2007-06-04 13:47:03
    Temat: Czy potrzebuję kasę fiskalną?
    Od: t...@o...pl

    Witam

    Niedługo startuję z DG. Stąd pytanie. DG polega na:
    1. świadczeniu usług informatycznych (tworzenie stron, aplikacji,
    itp.)
    2. prowadzeniu serwisów internetowych, gdzie pojawią się
    mikropłatności SMS (usługa w zamian za SMS) - tutaj prawdopodobnie
    będzie na podstawie faktury VAT wystawianej przeze mnie firmie
    obsługującej płatności
    3. prowadzeniu serwisów internetowych, gdzie w zamian za użytkowanie,
    doładowanie konta, itp. użytkownik będzie mógł zapłacić przelewem (m.
    in. za pośrednictwem Poczty Polskiej) - czyli dzieje się to w zasadzie
    anonimowo, bo wpłątę otrzymuję, użytkownik jakąś usługę otrzymuje, a
    ja praktycznie jego danych nie mam.

    Pytanie: Czy muszę w takim razie posiadać kasę fiskalną? W jaki sposób
    zaksięgować punkt 3. (nie znam danych nabywcy, nabywcy nie interesuje
    dowód sprzedaży)?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
    Tomek

  • 2. Data: 2007-06-04 15:11:27
    Temat: Re: Czy potrzebuję kasę fiskalną?
    Od: "Marekborowski.pl" <marekborowski@marekborowski____.pl>

> [...]

    >Pytanie: Czy muszę w takim razie posiadać kasę fiskalną? W jaki sposób
    >zaksięgować punkt 3. (nie znam danych nabywcy, nabywcy nie interesuje

    Kasa fiskalna nie jest potrzebna dopóki nie przekroczysz pewnego progu
    obrotów, wiec na razie sobie nią głowy nie zawracaj.

    Wszelkie przychody poza wystawionymi fakturami, zapisujesz w ewidencji
    przychodów nieudokumentowanych (taka książeczka). Jeśli już bedziesz miał
    kase to nabijasz na kase i tyle.

  • 3. Data: 2007-06-04 16:04:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007, Marekborowski.pl wrote:

    > Wszelkie przychody poza wystawionymi fakturami, zapisujesz w ewidencji
    > przychodów nieudokumentowanych (taka książeczka).

    Wrrr.... ;) - jak nieudokumentowanych, skoro udokumentowanych (w takiej
    książeczce)? ;)
    Przychodów BEZRACHUNKOWUCH, albo jak kto woli (wg rozp. o KPIR):
    "przychodów nie udokumentowanych FAKTURAMI"!
    Tego ostatniego słowa nie wolno pożerać, nawet jak się jest głodnym,
    bo bzdura wychodzi :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-06-04 21:11:55
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witam

    Niedługo startuję z DG. Stąd pytanie. DG polega na:
    1. świadczeniu usług informatycznych (tworzenie stron, aplikacji,
    itp.)

    Ale jeśli sprzedasz coś nagranego na CD to podpadasz pod kasę fiskalną bez
    wzlędu na obroty.

    pozdr
    Grzegorz

  • 5. Data: 2007-06-04 21:17:58
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    GrzegorzP napisał(a):
    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    s.com...
    > Witam
    >
    > Nied?ugo startuj? z DG. St?d pytanie. DG polega na:
    > 1. ?wiadczeniu us?ug informatycznych (tworzenie stron, aplikacji,
    > itp.)
    >
    > Ale je?li sprzedasz co? nagranego na CD to podpadasz pod kas? fiskaln? bez
    > wzl?du na obroty.

    O ile sprzeda osobie nie prowadzącej DG.
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 6. Data: 2007-06-04 22:35:10
    Od: t...@o...pl

    Dzięki za odpowiedzi. Wiem już jak rozliczyć się w KPiR, ale pozostaje
    jeszcze podatek VAT. Zamierzam być płatnikiem VAT. W art. 84 (który
    zdaje się odnosi się do sprzedaży nieudokumentowanej fakturami przy
    braku obowiązku posiadania kasy fiskalnej) mamy:

    1. Podatnicy świadczący usługi w zakresie handlu, którzy dokonują
    sprzedaży opodatkowanej
    i zwolnionej od podatku lub opodatkowanej według różnych stawek, a nie

    obowiązani prowadzić ewidencji, o której mowa w art. 111 ust. 1, mogą
    w celu obliczenia
    kwoty podatku należnego dokonać podziału sprzedaży towarów w danym
    okresie
    rozliczeniowym w proporcjach wynikających z udokumentowanych zakupów z
    tego
    okresu, w którym dokonano zakupu. Do obliczenia tych proporcji
    przyjmuje się wyłącznie
    towary przeznaczone do dalszej sprzedaży według cen uwzględniających
    podatek.
    2. Jeżeli podatnik podjął lub wznowił działalność wymienioną w ust. 1,
    podział sprzedaży
    może być dokonany przy zastosowaniu do obrotu danego okresu
    rozliczeniowego procentowych
    wskaźników podziału udokumentowanych zakupów, dokonanych w okresie
    rozliczeniowym przed zakończeniem okresu rozliczeniowego, w którym
    podjęto lub
    wznowiono działalność.

    O co chodzi z tym podziałem? W jaki sposób rozliczyć się z podatku VAT
    od takiej sprzedaży?

    Tomek

  • 7. Data: 2007-06-05 06:53:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    > zdaje się odnosi się do sprzedaży nieudokumentowanej fakturami przy
    > braku obowiązku posiadania kasy fiskalnej)

    Nie.
    To co cytujesz to opis stosowania proporcji *zakupów*.
    Dość rzadko opisywanego mechanizmu, nadającego się do drobnej
    sprzedaży detalicznej rozliczanej "wg kasy" (bezrachunkowej).

> [...]
    > są
    > obowiązani prowadzić ewidencji, o której mowa w art. 111 ust. 1, mogą
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > dokonać podziału sprzedaży towarów w danym okresie
    > rozliczeniowym w proporcjach wynikających
    > z udokumentowanych zakupów z tego okresu,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > w którym dokonano zakupu. Do obliczenia tych proporcji
    > przyjmuje się wyłącznie
    > towary przeznaczone do dalszej sprzedaży
    > według cen uwzględniających podatek.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > O co chodzi z tym podziałem? W jaki sposób rozliczyć się z podatku VAT
    > od takiej sprzedaży?

    "Normalnie".
    Podatnik kupił towaru, który *sprzeda* ze stawką 22% za 5 000 zł,
    kupił towaru ze stawką 7% za 1000 zł i kupił towaru "zw" (ja wiem,
    znaczki pocztowe dla przykładu) za 500 zł.
    No to ma:
    - 6100 zł wg 22%
    - 1070 zł wg 7%
    - 500 zł "zw"
    ...total 7670 zł input ;)
    Udział:
    22% VAT: 79,53%
    7% VAT: 13,95%
    zw: 6,54%

    ..i *w takiej proporcji* określa udział podatku *w sprzedaży*.

    Czyli przy 4500 zł *sprzedaży brutto* przyjmuje, że ma 79,53%
    sprzedaży opodatkowanej 22% VAT itd. - stąd wychodzi mu kwota
    VAT do zapłaty. Liczona "od brutto".

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-06-05 11:38:05
    Od: t...@o...pl

    > O ile sprzeda osobie nie prowadzącej DG.

    1. A jeśli będę chciał sprzedawać oprogramowanie na CD na podstawie FV
    osobie nie prowadzącej DG, to rozumiem, że kasy nie potrzebuję (dopóki
    nie przekroczę progu)?

    2. A z sprzedażą nieudokumentowaną fakturami jeszcze: czyli prowadzę
    ewidencję sprzedaży, na koniec dnia zbiorczo wpisuję sumkę
    nieudokumentowaną FV do KPiR, a na koniec miesiąca w formularzu do
    rozliczania z VAT przenoszę po prostu sumę podatku należnego, który
    wynika z tej ewidencji?

  • 9. Data: 2007-06-05 12:17:45
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > 1. A jeśli będę chciał sprzedawać oprogramowanie na CD na podstawie FV
    > osobie nie prowadzącej DG, to rozumiem, że kasy nie potrzebuję (dopóki
    > nie przekroczę progu)?

    No właśnie potrzebujesz od samego początku. Sprzedaż m. in. nagranych
    nośników, sprzętu foto, rtv i czegoś tam jeszcze nie podlega pod limit
    zwolnienia, czyli bez kasy nawet 1 szt osobie bez DG sprzedać nie
    możesz. Nie ma znaczenia czy chce FV czy nie.

> [...]
    > nieudokumentowaną FV do KPiR, a na koniec miesiąca w formularzu do
    > rozliczania z VAT przenoszę po prostu sumę podatku należnego, który

    Tak, ale chyba nawet na koniec miesiąca można podsumować i wpisać do
    kpir, a nie codziennie :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl