  • 1. Data: 2003-04-23 21:45:33
    Temat: nota korygujaca
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

    witam,
    pomozcie:),firma zmienila nazwe 27 stycznia,ale sad o wpisie zawiadomil nas
    w polowie lutego i do tego czasu poslugiwalismy sie stara nazwa.Powinnam
    wystawic noty korygujace dla naszych odbiorcow.Ale czytalam gdzies,ze noty
    korygujace moze wystawic tylko odbiorca f-ry,a nie wystawca.Co mam
    zrobic?Prezciez nie zmusze 300 firm,aby wystawily mi note:(.
    Gdzie to jest uregulowane?A moze cos sie zmienilo i noty korygujace moze
    wystawiac i jedna i druga strona?
    dzieki za wszelka pomoc
    magda

  • 2. Data: 2003-04-24 01:10:18
    Temat: Re: nota korygujaca
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "madzia" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobic?Prezciez nie zmusze 300 firm,aby wystawily mi note:(.
    > Gdzie to jest uregulowane?A moze cos sie zmienilo i noty korygujace moze
    ------------------------------------
    Niestety noty korygyjące wystawia dalej odbiorca faktury
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-24 01:55:17
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od madzia -----###
> [...]
    > zrobic?Prezciez nie zmusze 300 firm,aby wystawily mi note:(.
    > Gdzie to jest uregulowane?A moze cos sie zmienilo i noty korygujace moze

    poszukaj w archiwum - było niedawno na grupie - chyba Gotfryd się
    wypowiadał, że możesz wystawić notę i nikt nie znalazł przepisu, który
    by Ci tego zabronił...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 4. Data: 2003-04-24 04:51:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Apr 2003 03:55:17 +0200, hADeSik
    <h...@h...sru> zakodował:

    >poszukaj w archiwum - było niedawno na grupie - chyba Gotfryd się
    >wypowiadał, że możesz wystawić notę i nikt nie znalazł przepisu, który
    >by Ci tego zabronił...

    Równie dobrze możesz wystawić rachunek VAT - nie ma przepisu,
    mówiącego, że nie możesz, ale podobnie jak z NK wystawioną przez
    sprzedawcę, nie ma powiedziane, że możesz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-04-24 05:44:06
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Kaizen -----###
    > Równie dobrze możesz wystawić rachunek VAT - nie ma przepisu,
    > mówiącego, że nie możesz, ale podobnie jak z NK wystawioną przez
    > sprzedawcę, nie ma powiedziane, że możesz.

    ale jest powiedziane, że sprzedaż dokumentujesz rachunkiem, a nie
    rachunkiem vat - vat by sugerowało, że jesteś vatowcem, a przepisy o vat
    mówią o fakturach - rachunki uproszczone vat zostały jakiś czas temu
    zlikwidowane...

  • 6. Data: 2003-04-24 06:01:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Apr 2003 07:44:06 +0200, hADeSik
    <h...@h...sru> zakodował:

    >ale jest powiedziane, że sprzedaż dokumentujesz rachunkiem, a nie

    No dobrze, skoro nie rozumiesz przez analogię, to łopatologicznie:

    Jest też powiedziane:
    § 43. 1. _Nabywca_ towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub
    fakturę koryguj?c? zawieraj?c? pomyłki dotycz?ce jakiejkolwiek
    informacji wi?ż?cej się zwłaszcza ze sprzedawc? lub nabywc? lub
    oznaczeniem towaru lub usługi, z wyj?tkiem pomyłek w pozycjach faktury
    okre?lonych w § 35 ust. 1 pkt 5-12, może wystawić notę koryguj?c?.

    Jeżeli przyjmujesz zasadę, że co nie jest zakazane jest dozwolone, to
    można wystawić rachunek VAT (chociaż czegoś takiego ustawa ani
    rozporządzenie nie przewiduje, podobnie jak noty korygującej
    sprzedawcy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-04-24 06:44:27
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

> [...]
    > można wystawić rachunek VAT (chociaż czegoś takiego ustawa ani
    > rozporządzenie nie przewiduje, podobnie jak noty korygującej

    miałem na myśli, że ustawodawca przwidział istnienie dokumentu pod nazwą
    'nota korygująca' natomiast *NIE* przewidział dokumentu zwanego przez
    Ciebie 'rachunek VAT' - z resztą łopatologii zamiast analogii się zgodzę ;-)

  • 8. Data: 2003-04-24 10:25:12
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    > [...]
    >
    > Nie przyznaję się !

    > W przypadku VAT nie ma tak dobrze: wystawić to pewnie i można,
    > ale dokumentem księgowym dla potrzeb VAT toto nie jest.
    > Dumam sobie czy nie należałoby wystawiać w takim przypadku
    > regularnych faktur korygujących. Na przeszkodzie stoi mi
    > kołacząca się gdzieś zasada że nie można korygować faktury
    > z jednego istniejącego podmiotu na inny realnie istniejący
    > podmiot... :(
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    Witam,
    f-r kor. to chyba w takim przypadku nie mozna,z tego co wiem,to koryguje sie
    ilosci i wartosci tylko. Najbardziej logiczne byloby wystawienie not przeze
    mnie...ale gdzie w Polsce mozna sie logiki doszukac:(
    dzieki wszystkim
    magda

  • 9. Data: 2003-04-24 10:27:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

  • 10. Data: 2003-04-24 16:42:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Apr 2003 12:25:12 +0200, "magdap"
    <m...@a...net.pl> zakodował:
    >f-r kor. to chyba w takim przypadku nie mozna,z tego co wiem,to koryguje sie
    >ilosci i wartosci tylko. Najbardziej logiczne byloby wystawienie not przeze
    >mnie...ale gdzie w Polsce mozna sie logiki doszukac:(

    § 42. 1. Fakturę koryguj?c? wystawia się również, gdy podwyższono cenę
    po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie,
    stawce lub kwocie podatku b?dĽ w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775