  • Data: 2007-07-31 19:50:05
    Temat: nowa firma - kilka pytań
    Od: rychu <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Chciałbym założyć firmę - kwiaciarnie, poszperałem w internecie, ale na
    kilka pytań nie znalazłem odpowiedzi. Może ktoś mi pomoże.

    Pytania "bez odpowiedzi":
    1) jaką formę działalności wybrać (przedsiębiorstwo jednoosobowe, spółka
    jawna ...) i dlaczego
    2) jak płacić podatki
    3) ile będę musiał płacić na ZUS jeśli mam teraz umowę o prace i nie
    chce jej rozwiązywać
    4) chciałbym zatrudnić na pół etatu dodatkowego pracownika (kogo będzie
    najtaniej zatrudnić - student, emeryt? , jak umowa?)
    5) chce wynająć lokal, czy poza ustaloną opłatą za najem będę musiał coś
    jeszcze płacić(do gminy?) i jeśli tak to ile?
    6) od kiedy mogę odbierać faktury na firmę, by móc później odliczyć je
    od ewentualnego dochodu
    --
    rk