  • 1. Data: 2007-07-31 19:50:05
    Temat: nowa firma - kilka pytań
    Od: rychu <x...@w...pl>

    Witam.

    Chciałbym założyć firmę - kwiaciarnie, poszperałem w internecie, ale na
    kilka pytań nie znalazłem odpowiedzi. Może ktoś mi pomoże.

    Pytania "bez odpowiedzi":
    1) jaką formę działalności wybrać (przedsiębiorstwo jednoosobowe, spółka
    jawna ...) i dlaczego
    2) jak płacić podatki
    3) ile będę musiał płacić na ZUS jeśli mam teraz umowę o prace i nie
    chce jej rozwiązywać
    4) chciałbym zatrudnić na pół etatu dodatkowego pracownika (kogo będzie
    najtaniej zatrudnić - student, emeryt? , jak umowa?)
    5) chce wynająć lokal, czy poza ustaloną opłatą za najem będę musiał coś
    jeszcze płacić(do gminy?) i jeśli tak to ile?
    6) od kiedy mogę odbierać faktury na firmę, by móc później odliczyć je
    od ewentualnego dochodu
    --
    rk

  • 2. Data: 2007-07-31 19:56:41
    Temat: Re: nowa firma - kilka pytań
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-07-2007 o 21:50:05 rychu <x...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytania "bez odpowiedzi":
    > 1) jaką formę działalności wybrać (przedsiębiorstwo jednoosobowe, spółka

    A masz wspólnika? Jak nie, to masz odpowiedź.

    > 2) jak płacić podatki

    Uczciwie :)

    > 3) ile będę musiał płacić na ZUS jeśli mam teraz umowę o prace i nie
    > chce jej rozwiązywać

    Jeśli masz min 930 zeta to jakies 180 zdrowotnego odliczanego w wiekszosci
    od podatku

    > 4) chciałbym zatrudnić na pół etatu dodatkowego pracownika (kogo będzie
    > najtaniej zatrudnić - student, emeryt? , jak umowa?)

    Tutaj nie wiem, chyba przy umowie o pracę nie ma znaczenia(chyba że emeryci
    nie odkładają już na emeryturę i nie płacą temerytalnego)

    > 5) chce wynająć lokal, czy poza ustaloną opłatą za najem będę musiał coś
    > jeszcze płacić(do gminy?) i jeśli tak to ile?

    Jeśli będzie już użytkowy to nie.

    > 6) od kiedy mogę odbierać faktury na firmę, by móc później odliczyć je
    > od ewentualnego dochodu

    Od dnia rozpoczęcia DG

  • 3. Data: 2007-08-01 14:46:02
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    rychu <x...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    >
    > jeszcze płacić(do gminy?) i jeśli tak to ile?
    > 6) od kiedy mogę odbierać faktury na firmę, by móc później odliczyć je

    to się nazywa cross-postowanie czy jakoś tak. pytasz albo na pl.biznes albo
    tutaj.

    odpowiedz na pl.biznes

    pozdr