  • 1. Data: 2008-01-01 21:10:40
    Temat: nowy rok a kontynuacja wplat do zusu
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej, zaczal nam sie nowy rok. Wplata do zusu idzie standardowo do 10 kazdego
    miesiaca czyli w tym miesiacu do 10 stycznia. NOrmalnie wrzucam ja w koszty
    i odliczam od podatku w zeznaniu lutowym za styczen mimo ze to skladka za
    grudzien? Czy moze obowiazuje zasady daty wplaty...
    pozdrawiam noworocznie
    Anax

  • 2. Data: 2008-01-01 21:39:10
    Temat: Re: nowy rok a kontynuacja wplat do zusu
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i odliczam od podatku w zeznaniu lutowym za styczen mimo ze to skladka za
    > grudzien? Czy moze obowiazuje zasady daty wplaty...

    czesciowe wyjasnienie znalazlem na
    http://www.pit.pl/odliczenia_skladek_zus_dla_nowych_
    firm_686.php
    ale nie pasuje mi odliczenie składek zdrowotnych od podatku za styczen. Nie
    powinno byc czasem 163,48 tak jak w listopadzie?
    Jesli placimy skladke za grudzien to chyba wg stawek grudniowych a 168,04 to
    stawka juz styczniowa platna w lutym.
    Moze ktos bardziej doswiadczony spojrzy swoim fachowym okiem?:)
    pzdr
    Anax

  • 3. Data: 2008-01-02 06:19:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-01, Anax WRC <w...@i...pl> wrote:

> [...]
    > ale nie pasuje mi odliczenie składek zdrowotnych od podatku za styczen. Nie
    > powinno byc czasem 163,48 tak jak w listopadzie?

    Według tego:
    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=35
    w _grudniu_ podstawa wymiaru składki zdrowotnej wynosi 2168.30 (jest
    _WIĘKSZA_ niż w listopadzie). A co za tym idzie większa jest do opłacenia
    składka zdrowotna (9% z 2168,30 = 195,15 zł) jak również i możliwa do
    odliczenia kwota (7.75% z 2168,30 = 168,04 zł).

    Według mojej skromnej osoby (również zaczynającej fascynującą przygodę
    z ZUSem podatkami ;) wszystko się tam zgadza.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-01-02 21:59:36
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

> [...]

    > składka zdrowotna (9% z 2168,30 = 195,15 zł) jak również i możliwa do
    > odliczenia kwota (7.75% z 2168,30 = 168,04 zł).

    uuu i racja, czyli spoleczne sie nie zmienilo w stosunku do listopada a
    jedynie zdrowotne wzroslo...hmmm za malo wiec wplacilem w styczniu:/
    moge sobie tak teraz swobodnie te 5 zl doplacic na konto zdrowotnego?

    Anax

  • 5. Data: 2008-01-03 07:26:43
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Anax WRC w <news:flh0nn$c4b$1@news.interia.pl>:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > uuu i racja, czyli spoleczne sie nie zmienilo w stosunku do listopada

    Oczywiście, że się zmieniło, skoro zmieniła się podstawa: jest 1622,05 była
    1586,60

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-01-03 08:04:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-03, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Oczywiście, że się zmieniło, skoro zmieniła się podstawa: jest 1622,05 była
    > 1586,60

    Wątek AFAIK traktuje o składkach ulgowych dla nowych firm, a tu podstawa
    (zależna od wynagrodzenia minimalnego) w grudniu się nie zmieniła
    (280,80 zł).

    Cytat ze strony jaką podałem wcześniej:
    ---
    [...]

    Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dla tych osób w
    grudniu 2007 r. stanowi zadeklarowana kwota, nie niższa niż 280,80 zł
    (30% kwoty minimalnego wynagrodzenia w 2007 r.).
    ---

    Składka zmieni się w styczniu. Czy mam rację? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-01-03 08:19:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-02, Anax WRC <w...@i...pl> wrote:

    > uuu i racja, czyli spoleczne sie nie zmienilo w stosunku do listopada a
    > jedynie zdrowotne wzroslo...hmmm za malo wiec wplacilem w styczniu:/
    > moge sobie tak teraz swobodnie te 5 zl doplacic na konto zdrowotnego?

    A to niestety nie wiem. Najlepiej zadzwonić do Inspektoratu albo
    odwiedzić ZUS i się dowiedzieć z pierwszej ręki.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-01-03 08:48:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Wątek AFAIK traktuje o składkach ulgowych dla nowych firm, a tu podstawa
    > (zależna od wynagrodzenia minimalnego) w grudniu się nie zmieniła
    > (280,80 zł).

    Jeśli w tym wątku mowa jest o składce zdrowotnej, to nawet w ulgowym
    ZUSie płaci się ją od normalnej podstawy, więc podwyżka jest.

> [...]
    > (30% kwoty minimalnego wynagrodzenia w 2007 r.).
    > ---
    >
    > Składka zmieni się w styczniu. Czy mam rację? :)

    Tak, wzrosła wszak płaca minimalna. Ale dotyczy to dopiero wpłat
    lutowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-01-03 09:24:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    ^^^^

    > Jeśli w tym wątku mowa jest o składce zdrowotnej, to nawet w ulgowym
    > ZUSie płaci się ją od normalnej podstawy, więc podwyżka jest.

    [...]

    Podkreślone. Akurat ten fragment na który odpowiadałem dotyczył
    ubezpieczenia społecznego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-01-05 00:56:03
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    > A to niestety nie wiem. Najlepiej zadzwonić do Inspektoratu albo
    > odwiedzić ZUS i się dowiedzieć z pierwszej ręki.

    juz sie dowiedzialem, po prostu mam doplacic przy nastepnej wplacie
    pzdr
    Anax