  • 1. Data: 2008-01-02 08:17:09
    Temat: zamiana ryczałtu na KPiR - jak w praktyce??
    Od: Iwo26 <c...@g...pl>

    Zeszły rok byłam na ryczałcie a od
    tego roku chce przejść na KPiR

    Jak to zrobić formalnie???
    Jakie druczki wypełnić???
    I Ile mam na to czasu???

  • 2. Data: 2008-01-02 10:04:42
    Temat: Re: zamiana ryczałtu na KPiR - jak w praktyce??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jan 2008, Iwo26 wrote:

    > Zeszły rok byłam na ryczałcie a od
    > tego roku chce przejść na KPiR
    >
    > Jak to zrobić formalnie???
    > Jakie druczki wypełnić???

    Rozumiem że nieszczęściem jest brak "druczka? :)
    No, musisz się wysilić i własnopalczaście wysmażyć pisemko - jakaś
    data, NIP, imię, nazwisko, "w roku... wybieram opodatkowanie na
    zasadach ogólnych" albo cóś w tym stylu.
    A jakby o mnie szło, to rozważyłbym zaraz dorzucenie rozliczania
    kwartalnego.

    > I Ile mam na to czasu???

    http://www.gofin.pl/5,36,28341,0.html

    Czytać art.9, z naciskiem na słowa: "Jeżeli do dnia 20 stycznia roku
    podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalnoœci gospodarczej lub
    nie dokonał wyboru innej formy opodatkowania, uważa się, że nadal prowadzi
    działalnoœć opodatkowanš w formie ryczałtu"

    A w ogóle, to jak prowadziłeś DG na ryczałcie, nie przeczytawszy
    powyższej ustawy? ;)

    pzdr, Gotfryd