    From: gordom <g...@B...TEGO>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: obowiązek zaksięgowania faktury
    Date: Tue, 16 Sep 2008 17:01:01 +0200

    Witam.
    Zdarzało mi się kilka razy zakupić towar podając dane do faktury firmy w
    której pracuję (Sp. z o.o.). Płaciłem z własnych pieniędzy (chciałem
    później się z moim pracodawcą rozliczyć). Po czasie jednak się
    rozmyślałem i uznawałem, że nie będę tych kwot dochodził od firmy
    ponieważ były to powiedzmy pół-prywatne zakupy. Faktur więc nie
    przekazywałem do księgowości. Czy jest to zgodne z przepisami i czy nie
    narażam swojej firmy lub sprzedawcy na jakieś kłopoty w wypadku kontroli?

    Pytam ponieważ jedna z firm zrobiła pomyłkę w NIP-ie i trzeba będzie
    skorygować dokumenty. Księgowa się połapała, że dokumentów wystawili
    więcej niż dałem jej do księgowania i zaczęła drążyć temat. Uważa, że
    tak nie należy robić i wszystkie wystawione faktury powinny zostać
    zaksięgowane (niestety nie dysponuję już tymi fakturami). Czy wynika to
    z przepisów czy raczej z jej ostrożności?

    pozdr.,
    gordom