  • 1. Data: 2003-03-20 08:12:13
    Temat: odliczenia - urzadzenia do stałej zabudowy
    Od: "Grzegorz Czapla" <c...@p...onet.pl>

  • 2. Data: 2003-03-20 12:29:01
    Temat: Re: odliczenia - urzadzenia do stałej zabudowy
    Od: "Pete" <n...@n...com>

  • 3. Data: 2003-03-20 20:57:10
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    >>tak

    > - piekarnik elektryczny
    >>tak

    Jakie uzasadnienie dla "tak" ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-03-21 09:41:29
    Od: botwinka <b...@o...pl>

    On 2003-03-20 21:57, Użytkownik Karol napisał:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Grzegorz Czapla <c...@p...onet.pl> wystukal(a) :

    > Jakie uzasadnienie dla "tak" ?
    >
    > Karol

    Karol, ależ Ty leniwy jesteś.
    Pogooglaj tę grupę (tak parę dni wstecz wystarczy) temat jest wałkowany
    non-stop.

    Mimo wszystko dla ułatwienia:

    Pismo Ministerstwa Finansów - Wicedyrektora Departamentu Podatków
    Bezpośrednich i Opłat Ministerstwa Finansów
    z dnia 22 lutego 1994 r.
    PO 2/10-8010-02042/94
    Biuletyn Skarbowy 1995/3 str. 10
    W związku z napływającymi zapytaniami dotyczącymi odliczeń od dochodu
    wydatków ponoszonych przez podatników na cele mieszkaniowe, o których
    mowa w art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. b, e, f, g (1) ustawy (2) z dnia 26
    lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 1993 r. Nr
    90 poz. 416 i Nr 134 poz. 646) Ministerstwo Finansów przesyła do
    wykorzystania, opracowany w Ministerstwie Gospodarki Przestrzennej i
    Budownictwa - wykaz robót remontowych i modernizacyjnych budynku
    mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz zakres robót mieszczących się
    w pojęciu nadbudowy lub rozbudowy budynku oraz przebudowy strychu,
    suszarni lub przystosowania innego pomieszczenia na cele mieszkalne.

    całość wygooglaj jednak

    --
    Pozdrawiam Botwinka

  • 5. Data: 2003-03-21 16:34:06
    Od: "Joanna G." <p...@p...onet.pl>

    Czesc

    My z mezem okap zamontowalismy jeszcze porzed naszym meldunkiem (wowczas
    kiedy szykowalismy sobie kuchnie-szafki,itp.) i w obecnej chwili nie mozemy
    sobie tego okapu odliczyc.Natomiast pozostale elementy tj kuchenka (chodzi o
    plyte) piekarnik, lodowka (tylko do zabudowy) i to samo dotyczy zmywarki
    mozna bez problemu.

    Powodzenie

  • 6. Data: 2003-03-21 20:40:58
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Joanna G." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > plyte) piekarnik, lodowka (tylko do zabudowy) i to samo dotyczy zmywarki

    Naczelnik US to zapewne Twoj maz.

    > Powodzenie

    Jak jeszcze podasz podstaw prawna tych rewelacji to mysle, ze wszyscy beda
    szczesliwi.

    Karol

  • 7. Data: 2003-03-21 20:57:02
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > Użytkownik "Joanna G." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > mozna bez problemu.

    > Powodzenie

    Zeby ulatwic zadanie to wystarczy, ze w ponizszym rozporzadzeniu wstawisz w
    odpowiednim miejscy nazwy urzadzen domowych, ktore mozna odliczyc, a w
    szczególnosci:

    "plyte, piekarnik, lodowka (tylko do zabudowy) i to samo dotyczy zmywarki"

    A moze obowiazuja jakies inne przepisy ?

    Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21
    grudnia 1996 r. w sprawie określenia rodzajów wydatków na remont i
    modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, o które zmniejsza
    się podatek dochodowy (Dz.U. Nr 156, poz. 788).
    Na podstawie art. 27a ust. 19 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 1993 r. Nr 90, poz. 416 i Nr 134,
    poz. 646, z 1994 r. Nr 43, poz. 163, Nr 90, poz. 419, Nr 113, poz. 547, Nr
    123, poz. 602 i Nr 126, poz. 626, z 1995 r. Nr 5, poz. 25 i Nr 133, poz. 654
    oraz z 1996 r. Nr 25, poz. 113, Nr 87, poz. 395, Nr 137, poz. 638 i Nr 147,
    poz. 686) zarządza się, co nastepuje:

    § 1. Za wydatki na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego, o których mowa w art. 27a ust. 3 pkt 3 i ust. 4 ustawy z dnia
[...]
    Nr 137, poz. 638 i Nr 147, poz. 686), zwanej dalej ustawą, uważa się wydatki
    poniesione na:

    1) zakup materiałów i urządzeń,
    2) zakup usług obejmujących:
    a) wykonanie ekspertyzy, opinii, projektu,
    b) transport materiałów i urządzeń,
    c) wykonawstwo robót,
    3) najem sprzętu budowlanego,
    4) opłaty administracyjne i inne opłaty wynikające z odrębnych przepisów,
    w związku z robotami określonymi w załącznikach do rozporządzenia.

    § 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma zastosowanie do
    wydatków poniesionych od dnia 1 stycznia 1997 r.

    ZAŁĄCZNIKI
    ZAŁĄCZNIK Nr 1
    WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI BUDYNKU MIESZKALNEGO

    1. Remont lub modernizacja przyłączy, elementów przyłączy budynku lub
    wykonanie nowych przyłączy, obejmujące:

    1) przyłącza wodociągowe, hydrofornie,
    2) przyłącza kanalizacyjne, bezodpływowe zbiorniki ocieków, urządzenia do
    oczyszczania ścieków,

    3) przyłącza sieci cieplnej, wezły cieplne, kotłownie,
    4) przyłącza do linii elektrycznej.
    2. Wykonanie nowego przyłącza do sieci gazowej.
    3. Remont i modernizacja fundamentów, łącznie z izolacjami, obejmujące:
    1) wzmocnienie fundamentów lub ich zabezpieczenie,
    2) izolacje przeciwwodne, przeciwwilgociowe, cieplne,
    3) osuszanie fundamentów.
    4. Remont lub modernizacja elementów konstrukcyjnych budynku lub ich części,
    dotyczące:
    1) konstrukcji stropów,
    2) konstrukcji ścian nośnych i zewnętrznych,
    3) konstrukcji i pokrycia dachu,
    4) docieplenia stropów i stropodachów,
    5) kanałów spalinowych i wentylacyjnych,
    6) pozostałych elementów konstrukcyjnych budynku, jak np. słupów,
    podciągów, schodów, zadaszeń, balkonów, loggi, izolacji przeciwwodnych,
    dźwiękochłonnych.

    5. Remont lub modernizacja elewacji budynku, obejmujące:

    1) tynki i okładziny zewnętrzne,
    2) malowanie elewacji,
    3) docieplenie ścian budynku,
    4) obróbki blacharskie i elementy odwodnienia budynku.
    6. Wbudowanie nowych, wymiana lub remont okien oraz drzwi zewnętrznych.

    7. Przebudowa układu funkcjonalnego budynku, obejmująca:

    1) sanitariaty i kuchnie,
    2) dźwigi osobowe,
    3) wjazdy, podjazdy, zabezpieczenia i wykonanie innych elementów związanych
    z udostępnieniem i przystosowaniem obiektu oraz pomieszczeń ogólnodostępnych
    budynku dla osób niepełnosprawnych.

    8. Remont, modernizacja, wymiana lub wykonanie nowych instalacji budynku,
    obejmujące rozprowadzanie po budynku instalacji oraz montaż trwale
    umiejscowionych: wyposażenia, armatury i urządzeń dotyczących:

    1) instalacji sanitarnych,
    2) instalacji elektrycznych, odgromowych i uziemienia,
    3) instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych,
    4) instalacji przyzywowych (domofony) i alarmowych,
    5) przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych.
    9. Wykonanie nowych instalacji gazowych.

    10. Remont części wspólnej budynku (ciągów komunikacyjnych, piwnic,
    strychów, zsypów, magazynów, pralni, suszarni).

    ZAŁĄCZNIK Nr 2

    WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI LOKALU MIESZKALNEGO

    1. Remont, modernizacja lub wykonanie nowych elementów w lokalu mieszkalnym:

    1) ścianek działowych, sufitów, tynków i okładzin wewnetrznych,
    2) podłóg i posadzek,
    3) okien, świetlików i drzwi,
    4) powłok malarskich i tapet,
    5) elementów kowalsko-ślusarskich,
    6) izolacji przeciwwodnych, przeciwwilgociowych, dźwiekochłonnych i
    cieplnych,
    7) pozostałych elementów (np. pawlaczy, trwale umiejscowionych szaf
    wnekowych, obudowy wanien, zlewozmywaków, grzejników).

    2. Remont, modernizacja, wymiana lub wykonanie nowych instalacji w lokalu
    mieszkalnym, obejmujące rozprowadzenie po lokalu instalacji oraz montaż
[...]

    5) instalacji i urządzeń grzewczych,
    6) przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych.

    ZAŁĄCZNIK Nr 3

    WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI W ZAKRESIE INSTALACJI
    GAZOWEJ, URZĄDZEŃ EKSPLOZYMETRYCZNYCH LUB URZĄDZEŃ GAZOWYCH

    I. Wykaz robót zaliczanych do remontu i modernizacji budynku mieszkalnego w
    zakresie instalacji gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń
    gazowych:

    1) wymiana lub remont części wspólnej instalacji gazowej (przyłącza,
    poziomy i piony),
    2) przemieszczenie głównego kurka gazowego na zewnątrz budynku,
    3) zastąpienie miejscowych instalacji ciepłej wody - z zastosowaniem
    gazowych grzejników ciepłej wody - instalacją centralnej ciepłej wody,
    4) zainstalowanie urządzeń lub systemów służących poprawie bezpieczeństwa
    użytkowników gazu,
    5) wyposażenie instalacji w gazomierze indywidualne.
    6) wykonanie instalacji gazu płynnego.

    II. Wykaz robót zaliczanych do remontu i modernizacji lokalu mieszkalnego w
    zakresie instalacji gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń
    gazowych:

    1) remont i wymiana urządzeń gazowych,
    2) remont i wymiana instalacji gazowej służącej do rozprowadzania gazu do
    urządzeń,
    3) zainstalowanie, naprawa i wymiana urządzeń eksplozymetrycznych oraz
    czujników tlenku wegla,
    4) zainstalowanie gazomierza.

  • 8. Data: 2003-03-22 12:28:49
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "botwinka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Karol, ależ Ty leniwy jesteś.
    > Pogooglaj tę grupę (tak parę dni wstecz wystarczy) temat jest wałkowany
    > non-stop.

    Wałkowany może jest, ale konkretów w tym wałkowaniu jest bardzo mało.

    > Mimo wszystko dla ułatwienia:

    Takie ulatwienie to jest obecnie ZUS warte :-)

    > Pismo Ministerstwa Finansów - Wicedyrektora Departamentu Podatków
    > Bezpośrednich i Opłat Ministerstwa Finansów
    > z dnia 22 lutego 1994 r.
    > PO 2/10-8010-02042/94

    Jakbys sobie zadala troche trudu, to zauwazylabys, ze to pismo jest z 1994
    roku.
    A obecnie jest 2003 rok.
    Miedzy 1994 a 2003 ukazalo sie takie cos:

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 9. Data: 2003-03-22 19:14:02
    Od: botwinka <b...@o...pl>

    On 2003-03-21 10:41, Użytkownik botwinka napisał:

    > Karol, ależ Ty leniwy jesteś.
    cofam lenistwo, wygooglałeś :-)

    --
    Pozdrawiam Botwinka

  • 10. Data: 2003-03-22 22:16:13
    Od: botwinka <b...@o...pl>

    On 2003-03-22 13:28, Użytkownik Karol napisał:
    > Użytkownik "botwinka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    CIACH

    > Takie ulatwienie to jest obecnie ZUS warte :-)

    Dobre. Podoba mi się.
    Ale wystarczy w google wklepać nr pisma i wylatuje, że aż miło.

    > Jakbys sobie zadala troche trudu, to zauwazylabys, ze to pismo jest z 1994
    > roku.
    > A obecnie jest 2003 rok.

    i mój przydziałowy US powołuje się na rzeczone pismo.
    I co Ty na to?
    Ja akurat napisałam do nich parę pism o interpretację przepisów.
    Mam czas na złożenie PITa do 30 kwietnia, to poczekam, niech się wykażą
    w piśmienniectwie.

> [...]
    > modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, o które zmniejsza
    > się podatek dochodowy (Dz.U. Nr 156, poz. 788).

    Jak dostanę odpowiedź to zobaczymy, czy to powyższe znają. Hehe

    --
    Pozdrawiam Botwinka