  • 1. Data: 2006-10-06 13:52:08
    Temat: opłacalność wliczania czynszu w koszty DG
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Pozwalam sobie zacząć nowy wątek, bo ten stary pewnie już Wam gdzieś zniknął
    w Waszych czytnikach newsów:-)

    No właśnie - skoro pomieszczenie jest zadeklarowane jako gospodarcze, i
    płacony jest za nie cholernej wysokości podatek - to dalczegoby nie...

    Tylko czy to się opłaci? No bo np. załóżmy dla ustalenia uwagi:

    - całkowity koszt utrzymania lokalu (czynsz, prąd, gaz, wod-kan itp) wynosi
    np. 1000 na kwartał i jest płacony poleceniami zapłaty z osobistego konta
    bankowego na rzecz kilku podmiotów
    - chcałbym co kwartał wliczać 15% czyli 150 zł w koszty DG (jako że właśnie
    15% powierzchni lokalu zadeklarowałem jako gospodarcze)

    Najwygodniej byłoby zrobić to notą księgową, jako Odbiorcę ujmując
    oczywiście siebie samego (no, może żonę bo jest współwłasność). I rodzi się
    nowy obowiązek podatkowy (od jakiej to kwoty minimalnej?)

    A więc można, ale kiedy to się opłaca?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2006-10-06 18:10:18
    Temat: Re: opłacalność wliczania czynszu w koszty DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > Pozwalam sobie zacząć nowy wątek, bo ten stary pewnie już Wam gdzieś zniknął
    > w Waszych czytnikach newsów:-)

    A ja już w starym odpowiedziałem :[
    Nic to, uwaga jest taka sama :) - dopiszę przy okazji do tego co
    w tamtym wątku już ująłem :|

    > Najwygodniej byłoby zrobić to notą księgową,

    Nie wiem czy zauważyłeś, ale nota księgowa jest dokumentem dotyczącym
    DWU stron. Ktoś od kogoś coś chce.
    Nie wiem czy kojarzysz Ludwika XIV? Jeden z "właściwych władców feudalnych".
    Definicję pańtwa w tymże ustroju zapodał ;)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ludwik_XIV_Burbon
    Zastosuj ją do DG OF :)

    pzdr, Gotfryd