  • 1. Data: 2007-11-14 15:23:44
    Temat: oprogramowanie i wnip
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam
    w maju zakupiłam oprogramowanie do firmy... pakiet graficzny wart ok
    4000 zł i system operacyjny ok 600 zł, czy powinnam zalozyc jakas
    ksiazke wart niematerialnych i prawnych i tam to umiesci? czy wystarczy
    uwzglednienie tego w kpir?

    i przy okazji ksiazek, czy zakup drukarki lub regalu, szuflad musze
    gdzies spisywac w jakiejs ksiazce wyposazenia?

    juz ostatnio gubie sie w tym wszystkim, a nie chcialabym za mocno
    namieszac (co jeszcze mi sie zdarza ;))

    Pzdr, AN

  • 2. Data: 2007-11-14 23:12:24
    Temat: Re: oprogramowanie i wnip
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Nov 2007, Ania wrote:

> [...]
    > i system operacyjny ok 600 zł, czy powinnam zalozyc jakas ksiazke wart
    > niematerialnych i prawnych i tam to umiesci?

    No, jak na mój gust wystarczy prowadzić wspólną ewidencję Środków
    Trwałych oraz Wartości Niematerialnych i Prawnych (ESToWNiP),
    niemniej zakazu "założenia jakiejś książki" (oddzielnej) się nie
    doszukałem :)

    > czy wystarczy uwzglednienie tego w kpir?

    Może zacznij od tego, ze jest istotna różnica między tymi programami:
    600 zł można "wrzucić w koszty" na podstawie art.22d1
    4 kzł to już powyżej granicy i trzeba do amortyzacji.

    > i przy okazji ksiazek, czy zakup drukarki lub regalu, szuflad musze gdzies
    > spisywac w jakiejs ksiazce wyposazenia?

    Y.... a kiedy ostatnio czytałaś rozp. o prowadzeniu KPiR?
    Też podsunąć pod nos? ;) a proszę, akurat mam:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-20 21:20:47
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Może zacznij od tego, ze jest istotna różnica między tymi programami:
    > 600 zł można "wrzucić w koszty" na podstawie art.22d1
    > 4 kzł to już powyżej granicy i trzeba do amortyzacji.

    wartosc netto drugiego to 3489 zł (brutto ~4200)
    wiec jesdnorazowo w koszty i dodatkowo do wnip...

  • 4. Data: 2007-11-21 00:52:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Nov 2007, Ania wrote:

    > wartosc netto drugiego to 3489 zł (brutto ~4200)
    > wiec jesdnorazowo w koszty i dodatkowo do wnip...

    Nie no, zależnie od rozliczenia VAT.
    Jak cały odliczony (bo to oczywiste nie jest), to przecież moze iść
    w koszty i tyle. Obowiązkowemu ewidencjonowaniu podlega 3500++

    pzdr, Gotfryd