  • 1. Data: 2003-04-12 21:40:16
    Temat: os fiz prow dzial dosp ---> przedsiebiorstwo
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    Witam,
    Prosze o wytlumaczenie jak mozna zmienic forme dzialalnosci z osoby
    fizycznej prowadzacej dzialalnosc dospodarcza na przedsiebiorstwo?

    W miare mozliwosci prosze o podanie plusow i minusow takowej zmiany :)

    Pozdrawiam,
    Victoria

  • 2. Data: 2003-04-13 12:53:03
    Temat: Re: os fiz prow dzial dosp ---> przedsiebiorstwo
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Magdalena Budzynska napisał:
    > Witam,
    > Prosze o wytlumaczenie jak mozna zmienic forme dzialalnosci z osoby
    > fizycznej prowadzacej dzialalnosc dospodarcza na przedsiebiorstwo?

    A co to za forma prawna "przedsiębiorstwo"?
    I dlaczego jednoosobowa DG nie jest przedsiębiorstwem? A co jest?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-13 22:18:32
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    > A co to za forma prawna "przedsiębiorstwo"?
    > I dlaczego jednoosobowa DG nie jest przedsiębiorstwem? A co jest?

    Chodzi mi o zmiane z osoby FIZYCZNEJ na osobe PRAWNA (z powodu stawki
    podatkowej 28% niezaleznie od dochodow).
    Przepraszam za bledne sformulowanie :)
    Victoria

  • 4. Data: 2003-04-14 07:56:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Magdalena Budzynska napisał:

    > Chodzi mi o zmiane z osoby FIZYCZNEJ na osobe PRAWNA (z powodu stawki
    > podatkowej 28% niezaleznie od dochodow).

    Nie da sie zamienic osoby fizycznej w prawna. To już podpada pod
    inzynierie genetyczną :-)

    Mozna przekształcić spółke osób fizycznych (cywilna, jawna, komandytową)
    ale nigdy samą osobę ;-)
    Osoba fizyczna prowadząca DG może jedynie załozyc spółke, ale nie będzie
    tu żadnej ciągłości prawnej pomiędzy jednoosobowa DG a spółką.

    Poza tym podatek to obecnie 27%, ale jeżeli chcesz sobie wyciagnąć ze
    spółki zyski to płacisz jeszcze 15% podatku od dywidendy - to daje
    łacznie 37,95% podatku. Do tego ten podatek z niczym sie nie łaczy i nic
    sie od niego nie odlicza - pobiera go spółka, wpłaca do US i sprawa
    zamknieta.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-04-14 08:39:52
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

> [...]

    > łacznie 37,95% podatku. Do tego ten podatek z niczym sie nie łaczy i nic
    > sie od niego nie odlicza - pobiera go spółka, wpłaca do US i sprawa

    To czy tak, czy tak 40% sie oddaje? Jej, chyba mnie to zaczyna powoli
    draznic...
    Victoria

  • 6. Data: 2003-04-14 10:36:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Magdalena Budzynska napisał:

    > To czy tak, czy tak 40% sie oddaje? Jej, chyba mnie to zaczyna powoli
    > draznic...

    No niestety, LEGALNIE wyprowadzając pieniadze ze spółki musisz je drugi
    raz opodatkować.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-04-15 10:37:31
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    Kochana Maddy,
    Co ja ma zrobic? Cholera nie chce placic 40% podatkow :(
    Naiwna blondynka

  • 8. Data: 2003-04-15 10:38:59
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    Kochana Maddy,

  • 9. Data: 2003-04-16 12:25:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Magdalena Budzynska napisał:
    > Kochana Maddy,
    > Co ja ma zrobic? Cholera nie chce placic 40% podatkow :(

    Madziu, niestety mam kryminogenne przepisy.
    Jeżeli ktos musi oddać prawie połowe tego co zarabia państwu to prawie
    każda machlojka będzie mu sie opłacała...

    Maddy co nie ma nic przeciwko płaceniu podatków, byle były w granicach
    przywoitości...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-04-16 19:12:37
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > Maddy co nie ma nic przeciwko płaceniu podatków, byle były w granicach
    > przywoitości...

    Gdzie przebiega ta granica ?

    Karol