eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiosoba fizyczna bez DG i zatrudnienie pracownika (dosyć pilne) › osoba fizyczna bez DG i zatrudnienie pracownika (dosyć pilne)
    From: "Rafał" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: osoba fizyczna bez DG i zatrudnienie pracownika (dosyć pilne)
    Date: Tue, 16 Dec 2003 07:43:37 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@82-mo3-4.acn.waw.pl

    Witam

    Chciałby zatrudnić osobę do prowadzenia mi domu.
    Nie prowadzę DG a tą osobę chciałby mieć w domu
    całkowicie legalnie. Osoba ta pracowała przez kilka
    lat zawodowo, aktulanie bezrobotna i chyba (nie jestem pewien)
    jest też nie zarejestrowana w urzędzie pracy.

    W związku z tym mam pytania:
    -jakie obowiązki, formalności i koszty będą na mnie ciążyć?

    -jak mozliwie płacić najmniej finansów na ZUS? :

    -czy to że płacę pracownikowi to wpływa na wysokość moich
    dochodów a co za tym idzie też podatków?

    - jeżeli zatrudnię tą osobę przez UP to czy mogę liczyć na jakieś
    dofinansowanie do ubezpiecznie tej osoby?

    Dodam że ustaliliśmy wynagrodzenie dla tej osoby 1200 pln "na rękę"

    byłbym wdzieczny za wszelkie odpowiedzi. sprawa jest dosyć pilna
    i chciałbym załatwić wszystkie formalności jeszcze w tym tygodniu.

    Pozdrawiam
    Rafał