  • 11. Data: 2007-10-21 22:20:43
    Temat: Re: [ paragon vs. potwierdzenie przelewu ]
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2007 22:22:07 +0200, WAM napisał(a):

    > A jakie przepisy w tym zakresie przeczytales?
    >
    > WAM

    Co do kas fiskalnych to najnowsze rozporządzenie MF w tej sprawie.

  • 12. Data: 2007-10-22 06:34:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Oct 2007, mariusz wrote:

    > Coś takiego już słyszałem, ale nikt nie odwoływał się do tego żadnymi
    > przepisami

    Ekhm... a archiwa grupy przejrzałeś? ;)

    > dlatego prosiłbym o namiary na takie przepisy które regulują
    > sytuacje sprzedaży i wpłaty udokumentowane wyciągiem z konta bankowego.

    http://podatki.pl/akty/250607.htm
    Rejestracja darmowa.

    > Zwłaszcza mowę o tym, iż przy takim udokumentowaniu nie jest wymagana kasa
    > fiskalna.

    Zwłaszcza, całe rozporządzenie dotyczy TYLKO tego tematu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-10-22 06:35:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Oct 2007, Mateusz Rutkowski wrote:

    > Pewnie ciezko wyobrazic sobie usluge za posrednictwem internetu...

    Przypomnę, że mowa o *VAT*.
    Taki dla przykładu zakup programu jest w świetle tego p. widzenia
    właśnie USŁUGĄ. Podobnie jak zakup czegokolwiek, co ma status
    "prawa majątkowego".

    > Jako klient indywidualny nie musze przeciez miec wystawionej faktury
    > VAT, gdyz nie zarzyczylem sobie tego. Wiec uslugodawca musi mi wyslac
    > paragon poczta? Wydaje sie troche bez sensu...

    A kto powiedział, że paragony i faktury ktoś MUSI wysyłać?
    Musi wystawić!
    Wysyłać musi, jeśli jakiś przepis tak stanowi lub strony tak się
    umówią! Mi się *zdaje* że np. w prawie telekumunikacyjnym coś jest,
    więc za usługi w stylu "dostawa internetu" rzeczywiście dostawca
    musi COŚ (paragon lub f-rę, przy czym jest zwolnienie z kasy, więc
    jak nie chce sam się wkopać to posyła f-rę) dostarczyć.
    Ale jak kupisz np. rower, to sprzedawca wcale nie musi.
    Musi wydać, jak poślesz umyślnego z Twoim pełnomocnictwem
    i oświadczeniem że chcesz ów paragon dostać :O

    > W tej sprawie sa dwie sprzecznosci. Z jednej strony, na konto firmowe
    > zostal dokonany przelew i operacja ta zostala zaksiegowana ; widnieje
    > na dowodzie wplaty jak i na wyciagu z konta. Czy moge zidentyfikowac
    > nadawce przelewu - tak

    O jakim przelewie piszesz?
    Tristan pisał o złośliwcu, który pośle Ci *PRZEKAZ POCZTOWY*.
    Przychodzi listonosz z pieniedzmi i pokwitowaniem.
    Działa całkiem sprawnie, miliony emerytów dostają tak emerytury.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-10-22 06:38:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Oct 2007, mariusz wrote:

    > Co do kas fiskalnych to najnowsze rozporządzenie MF w tej sprawie.

    To samo do którego przed momentem posłałem link?
    No to jak, nie dałeś CTL-F (większość przeglądarek ma tam "find" :))
    z "bank" do szukania? ;)
    A może uznałeś, że rozporządzenie czyta się bez załączników? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-10-22 14:57:08
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Dzieki za info, ten akt prawny rozwiklal wiele moich watpliwosci.

    --
    Matt