  • 1. Data: 2009-07-08 18:41:02
    Temat: paragon, wysyłka za pobraniem a mment vat?
    Od: baranek <b...@p...onet.pl>

    czy ja dobrze kumam /czytam interpretacje itd./

    paragon do paczki,
    a do rejestru vat dopiero po wplacie? a co raportem dobowym z kasy - mam
    sprawdzac kiedy i co zostalo z niego zaplacone?

    pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2009-07-09 12:30:39
    Temat: Re: paragon, wysyłka za pobraniem a mment vat?
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "baranek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy ja dobrze kumam /czytam interpretacje itd./
    >
    > paragon do paczki,
    > a do rejestru vat dopiero po wplacie? a co raportem dobowym z kasy - mam
    > sprawdzac kiedy i co zostalo z niego zaplacone?

    wystawienie paragonu = obowiazek vat, zreszta po co ci raporty jak raport
    miesieczny zrobi za ewidencje vat

    P.

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 3. Data: 2009-07-10 18:32:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jul 2009, baranek wrote:

    > czy ja dobrze kumam /czytam interpretacje itd./
    >
    > paragon do paczki,
    > a do rejestru vat dopiero po wplacie?

    A podstawa prawna?
    Opodatkowane jest (w 1. przybliżeniu) "wydanie" (przeniesienie
    posiadania).
    Wydanie to ma miejsce w momencie "powierzenia przewoźnikowi",
    a przynajmniej taki jest default dla regulacji cywilnoprawnych
    (znaczy "o ile nie umówiono się inaczej"), zaś dla VAT regulacja
    szczególna IMVHO co najwyżej wzmacnia ten efekt: przecież
    sprzedawca w momencie "wydania" traci faktyczne władztwo nad
    rzeczą (czyli je zbywa), zgadza się?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-07-10 20:58:13
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > szczególna IMVHO co najwyżej wzmacnia ten efekt: przecież
    > sprzedawca w momencie "wydania" traci faktyczne władztwo nad

    art. 19 ust. 13 p. 6

    andy_nek

  • 5. Data: 2009-07-11 08:33:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009, Andrzej Kłos wrote:

    > art. 19 ust. 13 p. 6

    Thx, rzeczywiście.
    Niby dla podatnika lepiej, ale co komplikuje to komplikuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-07-11 11:46:01
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Thx, rzeczywiście.
    > Niby dla podatnika lepiej, ale co komplikuje to komplikuje.

    lepiej?????? drugie pytanie przy "czynnościach sprawdzających" to: "czy
    prowadzi pan/pani sprzedaż za zaliczeniem pocztowym", jeśli tak to
    kontrola konta bankowego i rejestru sprzedaży, i jeżeli sprzedaż wypadła
    w jednym miesiącu a wpływ na konto w następnym, a nieświadomy podatnik
    VAT należny zaliczył do miesiąca sprzedaży (uwaga: wcześniej wpłacił go
    do kasy US) to... błędnie wyliczona i wypełniona deklaracja VAT-7 za ten
    miesiąc "następny". I tu WAS mamy.

    andy_nek

  • 7. Data: 2009-07-11 20:11:16
    Od: "DarekB" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > lepiej??????
    Ano, jak Gotfryd napisał "niby lepiej". Przecież powinniśmy się cieszyć, że
    możemy VAT zapłacić później.

    > drugie pytanie przy "czynnościach sprawdzających" to: "czy prowadzi
    > pan/pani sprzedaż za zaliczeniem pocztowym"
    I tu zgodnie z pawdą bym odpowiedział, że nie (wysyłam kurierem).

    Darek