  • 1. Data: 2008-11-19 20:32:36
    Temat: pistolet - czy może być kup?
    Od: "pawelj" <antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Chciałbym sobie kupić pistolet do obrony osobistej.
    Pistolet jeździłby ze mną w samochodzie i mógłby się czasem przydać.
    Pomijam kwestie - czy mogę go mieć i czy mogę go użyć (na pewno go kupię i
    raczej będzie to straszak)
    Ale pytanie inne. Czy taki zakup może być moim kup?
    Prowadzę jednoosobową dg. Często zdaża mi się wieźć towar za "parę zł" w
    samochodzie. Na pewno da mi poczucie bezpieczeństwa.
    Tylko czy może być kosztem?

    --
    Pawełj

  • 2. Data: 2008-11-20 14:04:52
    Temat: Re: pistolet - czy może być kup?
    Od: Asen <a...@g...com>

    On 19 Lis, 21:32, "pawelj" <antyspam ....@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > Prowadzę jednoosobową dg. Często zdaża mi się wieźć towar za "parę zł" w
    > samochodzie. Na pewno da mi poczucie bezpieczeństwa.

    Ma być wykazany związek przyczynowo-skutkowy między wydatkiem a
    osiągnięciem przychodu (art. 15 ust. 1 updop )

    sygn. akt SA/Sz 361/98 - http://orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/do/doc?d=CF928279F3
    D595C90ECE13CE35CC2DEFF149AC08&sc=
    NSA odrzucił zakup rewolweru prezesa.
    Fragm: "Spółka do kosztów uzyskania przychodów zaliczyła (...)
    wydatki, które nie pozostają w bezpośrednim związku z uzyskiwanymi
    przez nią w tym roku podatkowym przychodami. Odnieść to należy także
    do wydatków związanych z zakwaterowaniem w hotelu A.B. w M. oraz
    wydatku na zakup rewolweru. Przedstawiona w uzasadnieniu zaskarżonej
    decyzji ocena charakteru tych wydatków jako nie związanych
    bezpośrednio z uzyskiwanymi przez spółkę przychodami"

    sygn. akt I SA/Ka 1241/96 - http://orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/do/doc?d=40303EFE29
    421AC17C06AF6C853B43DDC03651AA&sc=
    NSA przychylił się do zakupu broni przez wspólniczkę spółki cywilnej
    "w związku z kradzieżami upoważniono wspólniczkę do odbierania utargów
    ze sklepu i podjęcia działań w celu uzyskania pozwolenia na broń
    gazową i dokonania zakupu tej broni", sąd wziął pod uwagę, że spółka
    niemająca osobowości prawnej mogła podjąć decyzje o zakupie broni

    W Monitor Księgowego 13/2004 jest obszerna odpowiedź, którą w streścić
    można tak, na tobie będzie ciążył obowiązek wykazania związku wydatku
    z przychodem, i zasadniczo łatwiej obronić wydatek na rzecz
    pracowników, niż na swoją rzecz - bo u ciebie wchodzi w grę wydatek o
    charakterze osobistym.

  • 3. Data: 2008-11-25 20:15:56
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 21:32:36 +0100, pawelj napisał(a):

    > Pomijam kwestie - czy mogę go mieć i czy mogę go użyć (na pewno go kupię i
    > raczej będzie to straszak)

    Trochę poza tematem oczywiście decyzja należy do Ciebie, ale... zwracam
    uwagę, że nierozsądne jest bronienie się bronią sygnałową o kalibrze do
    6mm. Wycelowanie broni sygnałowej lub innego przedmiotu do złudzenia
    przypominającego broń w kierunku innych osób może wywołać reakcję służb i
    innych osób trzecich (jeśli akurat przypadkiem znajdują się w pobliżu).
    Teoretycznie funkcjonariusz lub inna osoba powinna najpierw wezwać do
    porzucenia broni, czy przedmiotu, ale w praktyce w sytuacji stresowej może
    być różnie i w nalepszym przypadku nierozsądne posługiwanie się popularnym
    straszakiem może zakończyć się postrzeleniem.

    W mieście wojewódzkim miało miejsce takie zdarzenie, ochrona obsługującego
    bankomat dostrzegła jegomościa zbliżającego się energicznym krokiem, nagle
    jegomość wykonał ruch dobywając przedmiot przypominający z wyglądu Glock19,
    konwojent tylko i wyłącznie dlatego, że miał gościa w zasięgu 3 kroków nie
    zdecydował się sięgnąć po broń. Zdarzenie skończyło się ogólnymi
    potłuczeniami spowodowanymi "glebowaniem" klienta.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny