  • 1. Data: 2008-11-19 19:10:58
    Temat: Wartość prawna i niemterialna
    Od: "atman" <a...@...pl>

    Witam,
    przykładowo w grudniu 2007 roku nabyłem stronę internetową (WNiP) płacąc za
    nią 5000zł netto i odliczając jednorazowo (koszt), gdyż nie będzie używana
    krócej niż rok. W tym miesiącu należy ją sprzedać, aby nie było problemów z
    brakiem amortyzacji, odsetkami itp.

    Czy stronę mogę sprzedać tylko za cenę jej zakupu 5000zł netto? Jeżeli nie
    to w jaki sposób udowodnić spadek jej wartości (np. poprzez postęp
    techniczny i nieaktualność opisów niektórych urządzeń lub spadek pozycji w
    Google, a domena to część integralna).

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2008-11-19 19:11:35
    Temat: Re: Wartość prawna i niemterialna
    Od: "atman" <a...@...pl>

    Oczywiście mialo być... "dłużej niż rok".

  • 3. Data: 2008-11-20 08:35:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Nov 2008, atman wrote:

    > Witam,
    > przykładowo w grudniu 2007 roku nabyłem stronę internetową (WNiP) płacąc za
    > nią 5000zł netto i odliczając jednorazowo (koszt), gdyż nie będzie
    > używana
    ^^^^^^^
    ^^^^^^^
> [...]
    >
    > Czy stronę mogę sprzedać tylko za cenę jej zakupu 5000zł netto? Jeżeli nie
    > to w jaki sposób udowodnić spadek jej wartości

    A ja mam takie pytanie.
    Jak ktoś kupił w zeszłym roku komputer... no nie, komputer ze względu
    na "postęp" jest złym przykładem. Niech będzie "jakąś maszynę" (w zakresie,
    w którym "postęp" jest umiarkowany, więc taka nowa maszyna dziś kosztuje
    porównywalnie a nawet więcej - bo $$ podrożał).
    Czy więc ktoś, kto kupił za 5000 zł *do używania* taką maszynę w grudniu
    zeszłego roku, może spodziewać się że sprzeda ją za 5000 zł dziś?
    Niby jak, wystawi na alledrogo opis "nówka igła nie śmigana"? ;)

    Dlaczego WNiP nie ma podlegać deprecjacji z miliona powodów - nawet
    *tylko* tego, że kupione np. Windowsy są rozpakowane?
    Jak ktoś chce wydać 100% wartości to kupi nowe w hurtowni, po co
    mu kłopot z ew. weryfikacją że nabytek jest "zgodny z oczekiwaniem
    umowy sporządzonej przez MS$".
    A jeśli tak, to dlaczego nie ma to dotyczyć również strony www?

    pzdr, Gotfryd