  • 1. Data: 2009-01-27 17:16:27
    Temat: pit-11 i blednie naliczone koszty uzyskania przychodow
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    witam

    otrzymalem z zakladu pit11 za 2008 rok, w ktorym koszty uzyskania
    przychodu zostaly zanizone, a dokladnie nie zostaly podniesione ze
    wzgledu na zamieszkanie poza miejscowoscia w ktoraj znajduje sie zaklad
    pracy

    w tej sytuacji wystarczy ze w zeznaniu sam wylicze sume podwyzszonych
    kosztow uzyskania przychodu i US nie bedzie dochodzil kto ma racje ja,
    czy pit-11, czy nalezy udac sie do pracodwacy celem wydania na nowo
    pit-11 uwzgledniajacego podwyzszone KUP ?

    dzieki

  • 2. Data: 2009-01-27 17:19:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 18:16:27 lukasz <a...@n...spam.o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > czy pit-11, czy nalezy udac sie do pracodwacy celem wydania na nowo
    > pit-11 uwzgledniajacego podwyzszone KUP ?

    IMHO możesz sobie podnieść w zeznaniu, aczkolwiek jeśli możesz
    wydebić korektę PIT-11 od pracodawcy to to zrób (US się pokapuje
    że coś nie gra i będzie wzywać, szkoda na to czasu).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-27 18:09:35
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Tomek pisze:
> [...]

    A złożyłeś pracodawcy oświadczenie aby stosował u ciebie podwyższone
    kup? Musi być to na piśmie.

    > IMHO możesz sobie podnieść w zeznaniu, aczkolwiek jeśli możesz
    > wydebić korektę PIT-11 od pracodawcy to to zrób (US się pokapuje
    > że coś nie gra i będzie wzywać, szkoda na to czasu).

    Nie. Pracodawca na pit-11 podaje faktyczne kup, które odliczał
    pracownikowi. Jak przez cały rok naliczał 111,25 miesięcznie to nie
    może w zeznaniu rocznym pokazać podwyższonych kosztów. Pracownik może
    je sobie w swoim rozliczeniu rocznym podwyższyć i US nie będzie się tu
    czepiał (na pit-11 jest miejsce zamieszkania podatnika i adres zakładu
    pracy - więc us widzi, że to dwie różne miejscowości).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2009-01-27 18:27:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 19:09:35 Nikiel ;) <n...@o...poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    > czepiał (na pit-11 jest miejsce zamieszkania podatnika i adres zakładu
    > pracy - więc us widzi, że to dwie różne miejscowości).

    Ja zrozumiałem że naliczali podwyższone a wpisali niższe,
    jeśli jest tak jak piszesz to masz oczywiście rację.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-27 18:46:30
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Nikiel ;) napisał(a):
    > Tomek pisze:
    > A złożyłeś pracodawcy oświadczenie aby stosował u ciebie podwyższone
    > kup? Musi być to na piśmie.

    Podczas podpisaywania umowy bylo duzo papierkow i nie pamietam czy tak,
    czy nie

> [...]
    > czepiał (na pit-11 jest miejsce zamieszkania podatnika i adres zakładu
    > pracy - więc us widzi, że to dwie różne miejscowości).

    czyli w rozliczeniu zastosuje podwyzszone i mam nadz ze US nie bedzie
    sie czepial

    dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam