  • 1. Data: 2009-01-26 21:40:49
    Temat: Faktura VAT - allegro
    Od: "pepe" <p...@...pl>

    Witam,
    czy fakturę VAT z Allegro, czyli "pośrednictwo sprzedaży" można odliczać w
    miesiącu w którym zostały wystawione, czyli faktura wystawiona 31.12.2008, z
    datą sprzedaży Grudzień 2008 może zostać odliczona (VAT) za grudzień czy
    dopiero w następnym miesiącu styczniu?

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2009-01-26 21:43:14
    Temat: Re: Faktura VAT - allegro
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-01-2009 o 22:40:49 pepe <p...@...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > czy fakture VAT z Allegro, czyli "po?rednictwo sprzeda?y" mo?na odliczaae w
    > miesi?cu w którym zosta?y wystawione, czyli faktura wystawiona 31.12.2008, z
    > dat? sprzeda?y Grudzien 2008 mo?e zostaae odliczona (VAT) za grudzien czy
    > dopiero w nastepnym miesi?cu styczniu?

    Hint: a jakie faktury można odliczyć w miesiącu w którym zostały wystawione?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-26 23:44:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Hint: a jakie faktury można odliczyć w miesiącu w którym zostały wystawione?

    Znaczy nic a nic *nie wierzysz*, że taki rzetelny podatnik jak pepe
    OTRZYMAŁ tę fakturę jeszcze w 2008?

    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    No tak...
    ;) :D

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-01-27 11:47:46
    Od: "pepe" <p...@...pl>

    > [...]
    >
    > Znaczy nic a nic *nie wierzysz*, że taki rzetelny podatnik jak pepe
> [...]

    No nic :) Trudno mi troszkę zrozumieć Was jako "zaawansowanych" użytkowników
    usenetu. Więc może spróuje jeszcze raz z moim przykładem.

    1. Faktura VAT z Allegro wystawiona 31.12.2008 z datą sprzedaży Grudzień
    2008.
    2. Do 25 stycznia 2009 składamy VAT-7 i czy w niej ujmujemy już tą fakturę
    jako koszt, odliczając tą fakturę (VAT) wpisując w koszty? Czy może dopiero
    w lutym można odliczyć i wpisać jako koszt w VAT-7?

    :)

  • 5. Data: 2009-01-27 13:11:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 12:47:46 pepe <p...@...pl> napisał(a):

    > No nic :) Trudno mi troszke zrozumieae Was jako "zaawansowanych" u?ytkowników
    > usenetu. Wiec mo?e spróuje jeszcze raz z moim przyk?adem.

    Mi też czasami trudno, bo to nie zalezy od zaawansowania w użytkowaniu
    internetu tylko od zaawansowania w temacie dyskusji :-)

    > 1. Faktura VAT z Allegro wystawiona 31.12.2008 z dat? sprzeda?y Grudzien
    > 2008.
    > 2. Do 25 stycznia 2009 sk?adamy VAT-7 i czy w niej ujmujemy ju? t? fakture
    > jako koszt, odliczaj?c t? fakture (VAT) wpisuj?c w koszty? Czy mo?e dopiero
    > w lutym mo?na odliczyae i wpisaae jako koszt w VAT-7?

    Zasadą ogólną jest odliczanie faktur w okresie kiedy się je otrzymuje fizycznie.
    Jest od tego trochę wyjątków (telefon, net, prąd, media itd).
    Wszystko jest jako tako opisane w art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług

    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2004
    .054.0000535/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug.htm

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-27 13:11:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pepe wrote:

    > Więc może spróuje jeszcze raz z moim przykładem.
    >
    > 1. Faktura VAT z Allegro wystawiona 31.12.2008 z datą sprzedaży
    > Grudzień 2008.

    Są to mało istotne informację, jeśli chodzi o odliczenie VAT (ujęcie w
    rejestrze zakupu) ponieważ o odliczeniu w danym terminie decyduje
    DATA OTRZYMANIA faktury.
    Więc jeśli udowodnisz, że ta faktura miała szanse dotrzeć do Ciebie w
    miesiącu grudniu, to możesz ją odliczyć w grudniu. Ale nikt rozsądny w to
    nie uwierzy. Możesz zatem odliczyć w styczniu, lutym lub marcu jeśli
    otrzymałeś ją w styczniu.

    > 2. Do 25 stycznia 2009 składamy VAT-7 i czy w niej ujmujemy już tą
    > fakturę jako koszt, odliczając tą fakturę (VAT) wpisując w koszty?

    Kwestia kosztów (rozliczenia podatku dochodowego) to odrębna sprawa - tu
    możesz
    ująć z datą faktury.

    > Czy może dopiero w lutym można odliczyć i wpisać jako koszt w VAT-7?

    Kiedy indziej w VAT, kiedy indziej w PIT (koszty)
    To dwa różne podatki.

  • 7. Data: 2009-01-27 20:02:00
    Od: "pepe" <p...@...pl>

> [...]
    > miesiącu grudniu, to możesz ją odliczyć w grudniu. Ale nikt rozsądny w to
    > nie uwierzy. Możesz zatem odliczyć w styczniu, lutym lub marcu jeśli

    No tak, ale mogę sobie fakturę VAT wydrukować z panelu allegro. Jest tam
    dostępna 31 grudnia i wtedy chyba nikt nie będzie się czepiał? Można w sumie
    do nich napisać, aby nie wysyłali wersji papierowej faktury.

  • 8. Data: 2009-01-27 20:08:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pepe wrote:

> [...]
    > tam dostępna 31 grudnia i wtedy chyba nikt nie będzie się czepiał?
    > Można w sumie do nich napisać, aby nie wysyłali wersji papierowej

    Jeśli jesteś pewny, że tak uzyskana faktura spełnia ogólne wymagania
    co do faktur, to sobie odliczaj w grudniu.
    Moim zdaniem (i pewnie organów skarbowych) nie spełnia
    i będzie zakwestionowane odliczenie VAT w grudniu.

  • 9. Data: 2009-01-27 20:47:55
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > Jeśli jesteś pewny, że tak uzyskana faktura spełnia ogólne wymagania
    > co do faktur, to sobie odliczaj w grudniu.
    > Moim zdaniem (i pewnie organów skarbowych) nie spełnia
    > i będzie zakwestionowane odliczenie VAT w grudniu.

    Hmmm. Znam wiele firm ktore faktury juz tylko przez internet udostepnia i
    jakos nikt nie mial z tego powodu problemu. Bo niby czym rozni sie faktura z
    systemu wydrukowana u sprzedajacego i wyslana do kupujacego niz kupujacy
    wydrukuej u siebie ? Inna drukarka ?

    Fantom

  • 10. Data: 2009-01-27 20:57:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Fantom pisze:
> [...]
    > systemu wydrukowana u sprzedajacego i wyslana do kupujacego niz kupujacy
    A wiesz jak powinna wyglądać faktura elektroniczna? Ja również znam parę
    osób, które sobie wysyłają faktury mailem, ale po wydrukowaniu wpisują
    datę otrzymania (późniejszą), pieczołowicie składają fakturę na dwoje i
    w razie kontroli będą się zaklinać, że przyszła pocztą :->

    Maciek