  • 11. Data: 2006-04-20 08:11:45
    Temat: Re: pit 11 za ubiegły rok problem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Apr 2006, MoJoRa wrote:

    > Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał

    > Co nie zmienia faktu, że zaliczki powinny być odprowadzane,
    > a dopiero w rozliczeniu rocznym wykazałaby nadpłatę i US by
    > jej ją zwrócił.

    Mowa o JEDNEJ pracy?

    3. Zaliczkę obliczoną w sposób określony w ust. 1, 1a i 2 zmniejsza
    się o kwotę stanowiącą 1/12 kwoty zmniejszającej podatek,
    określonej w pierwszym przedziale obowiązującej skali podatkowej,
    jeżeli pracownik przed pierwszą wypłatą wynagrodzenia w roku
    podatkowym złoży zakładowi pracy oświadczenie według ustalonego wzoru,
    w którym stwierdzi, że:
    1) nie otrzymuje emerytury lub renty za pośrednictwem płatnika,
    2) nie osiąga dochodów z tytułu członkostwa w rolniczej [...]
    3) nie osiąga dochodów, od których jest obowiązany opłacać zaliczki
    na podstawie art. 44 ust. 3,
    4) nie otrzymuje świadczeń pieniężnych od organu zatrudnienia [...]
    5) określa ten zakład pracy jako właściwy do stosowania odliczenia,
    o którym wyżej mowa, w przypadku gdy równocześnie osiąga od innych
    zakładów pracy dochody ze stosunku służbowego, stosunku pracy,
    spółdzielczego stosunku pracy lub wykonywania pracy nakładczej.

    > Moja firma
    > zatrudnia 1600 pracowników i nigdy nie zrobiliśmy takiego numeru, że nie
    > zpstała odprowadzona zalidczka na podatek - nawet od 250,00 19% państwu się
    > należy.

    Mi wychodzi że z powyższego przepisu wynika że niekoniecznie "się
    należy", że twoi pracownicy to sieroty podatkowe (powiem że się nie
    dziwię, to nie miała być obraza :)) a że twoja firma (jak to się
    parafrazuje Ludwika XV ?? ;>) nie sprawdziła w ustawie że może ich
    kopnąć (podsuwając stosowny "druczek" o czym mowa w innym wątku) żeby
    sobie sami krzywdy nie robili fundując pożyczkę Skarbowi Państwa.
    Gdzieś w okolicy 250 wypada granica przy której "nic się nie należy".
    A powyżej należy się MNIEJ niż 19% od kwoty wypłaty!

    "nie zrobiliśmy takiego numeru" - jesteś właścicielem (i wtedy słowa
    o Ludwiku XV wskazują na hm... ironię :)) czy zamieszanym w księgowość
    (i wtedy lepiej zeby właściciel tego wątku nie czytał ;))?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)