  • 1. Data: 2006-03-30 19:47:48
    Temat: pit 11 za ubiegły rok problem
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem początkującym przedsiębiorcą i mam taki problem w ubiegłym roku
    przez 6 miesięcy zatrudniałem dziewczynę na 1/4 etatu za 250zł.
    Od sierpnia 2005 nie pracuje, zaliczek na podatek nie odprowadzałem ,bo to
    była jej jedyna praca i miała się sama rozliczać ze skarbowym, gdyby
    zarobiła później więcej. Teraz zadzwoniła , że chce PIT 11 i teraz
    doczytałem się , że powinienem go złożyć w ciągu 15 dni po ustaniu
    zatrudnienia.
    Teraz za bardzo nie wiem co robić moze ktos inteligentny coś doradzi, żeby
    obyło się bez jakis kar.
    Pozdrawiam
    mareK

  • 2. Data: 2006-03-30 20:09:47
    Temat: Re: pit 11 za ubiegły rok problem
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatrudnienia.
    > Teraz za bardzo nie wiem co robić moze ktos inteligentny coś doradzi, żeby

    Co miesiąc trzeba było składać PIT-4, a PIT-11 przynajmniej złożyć do
    końca lutego 2006. Ale oba terminy mineły i nie wiem jakie mogą być
    konsekwencje i czy będą.

  • 3. Data: 2006-03-30 21:11:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mareK wrote:
    > zaliczek na podatek nie odprowadzałem ,bo to
    > była jej jedyna praca i miała się sama rozliczać ze skarbowym, gdyby
    > zarobiła później więcej.

    tego zdania absolutnie nie potrafię zrozumieć.

    wystawić teraz i czekać na karę boską.

  • 4. Data: 2006-03-30 21:20:49
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Majkaa" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Co miesiąc trzeba było składać PIT-4, a PIT-11 przynajmniej złożyć do
    > końca lutego 2006. Ale oba terminy mineły i nie wiem jakie mogą być
    > konsekwencje i czy będą.

    Treminy na pit 11 to chyba mineły, ale pracownikowi dam ten PIT 11 z datą
    prawidłową, ale do US nie wyśle, bo już po terminie i może się nie dopatrzą,
    a jak wyślę teraz po 6 miesiącach to pewnie od razu jakaś kara.
    Ale co do PIT 4 to zdania sa podzielone, nawet w różnych US, Jeżeli podatek
    i zaliczka jest 0 , to powinno być logiczne , że nie nie trzeba składać
    PIT-4, oszczedności papieru i czasu pracypłatnika i urzędu, tak też wynika z
    interpretacji ustawy art. 38 .1 słowa "przesyłając równocześnie deklarację
    według ustalonego wzoru" można interpretować skoro deklaracja tylko
    równocześnie z zaliczką, to jak nie ma zaliczki to nie ma deklaracji ,co
    potwierdzają niektóre US, ale niestety inne mają oddmiene zdanie.
    http://www.olenka.pl/forum.php?action=show&group=1&i
    d=6741

    pzdr

    marek

  • 5. Data: 2006-03-30 21:41:29
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    mareK wrote:

    > Ale co do PIT 4 to zdania sa podzielone, nawet w różnych US, Jeżeli podatek
    > i zaliczka jest 0 , to powinno być logiczne , że nie nie trzeba składać

    Hmmm, a w jaki to sposob na pit 4 jest podatek zero? Pytam bo nie mam
    bladego pojecia.

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 6. Data: 2006-03-31 07:42:51
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm, a w jaki to sposob na pit 4 jest podatek zero? Pytam bo nie mam
    > bladego pojecia.

    W momencie kiedy pracownik jest zatrudniony na umowe o prace tylko u jednego
    pracodawcy i dochód nie przekroczył kwoty wolnej od podatku.
    Tak samo jak zaliczka jest 19% jak nie przekroczył I progu podatkowego i
    wyższa w kolejnych.

  • 7. Data: 2006-03-31 08:05:19
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    mareK wrote:

> [...]
    > pracodawcy i dochód nie przekroczył kwoty wolnej od podatku.
    > Tak samo jak zaliczka jest 19% jak nie przekroczył I progu podatkowego i

    Hmmm, no to cos mi sie nie zgadza z tym co napisales:"zaliczek na
    podatek nie odprowadzałem, bo to była jej jedyna praca" - ja rozumiem,
    ze byles jedynym jej pracodawca w tym czasie... No chyba, ze przez te 6
    miesiecy nie przekroczyla kwoty wolnej od podatku...

    ________________

  • 8. Data: 2006-03-31 08:57:56
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ze byles jedynym jej pracodawca w tym czasie... No chyba, ze przez te 6
    > miesiecy nie przekroczyla kwoty wolnej od podatku...

    Dokładnie tak 6x 250zł =1500zł, a kwota wolna to 2789 zł

  • 9. Data: 2006-04-02 09:48:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > pracodawcy i dochód nie przekroczył kwoty wolnej od podatku.
    > Tak samo jak zaliczka jest 19% jak nie przekroczył I progu podatkowego i

    Mnie sie wydaje, ze pracodawce nie interesuje, czy pracownik przekroczyl
    kwote wolna, czy nie.
    Pracodawca, wiedzac - na podstawie zlozonego PIT-2, ze jest jedynym
    dostarczycielem dochodu dla danej osoby, obniza zaliczke na podatek o 530,08
    / 12 - ot i cala tajemnica.
    Nawet jesli u poprzedniego pracodawcy przekroczylaby trzeci prog robi tak
    samo. To juz brocha pracownika, zeby w rocznym rozliczeniu to wyrownac. A
    PIT-11 trzeba bylo zlozyc.

    Pozdrawiam
    SDDD

  • 10. Data: 2006-04-09 19:03:04
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tak 6x 250zł =1500zł, a kwota wolna to 2789 zł

    Co nie zmienia faktu, że zaliczki powinny być odprowadzane, a dopiero w
    rozliczeniu rocznym wykazałaby nadpłatę i US by jej ją zwrócił. Moja firma
    zatrudnia 1600 pracowników i nigdy nie zrobiliśmy takiego numeru, że nie
    zpstała odprowadzona zalidczka na podatek - nawet od 250,00 19% państwu się
    należy.

    M.