  • 1. Data: 2010-04-27 13:21:55
    Temat: pit 36 dalsze pytania , odliczenia
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Witam!
    Jeżeli na koneic roku osiągnąłem jakąs tam stratę, ale w trakcie roku
    odliczałem
    od dochodu / od podatku składki na ubezpieczenia społeczne/zdrowotne co
    spowodowało
    że w niektorych miesiącach nie musiałem płacić podatku, (gdybym nie odliczał
    to bym
    musiał zapłacić), to musze pisać o tych odliczeniach w PIT 36L czy nie.
    Narazie znalazlem iformacje ze jezeli dochod > 0 to wtedy tak, ale chciałbym
    sie upewnic.
    I drugie pytanie, czy jezeli rok wczesnie nie prowadzilem DG to jako
    przychod ubiegloroczny przy przesylaniu deklaracji pit 36 L droga
    elektroniczna podaje 0 czy uwzgledniam ten z poza DG ktory osiagnalem (i
    rozliczałem jak kazdy inny) ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-27 14:19:31
    Temat: Re: pit 36 dalsze pytania , odliczenia
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:hr6odq$bld$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > przychod ubiegloroczny przy przesylaniu deklaracji pit 36 L droga
    > elektroniczna podaje 0 czy uwzgledniam ten z poza DG ktory osiagnalem (i

    Jeszcze jedno , miałem w sumie wpłacaną jedną zaliczkę w wysokosci 120 zł w
    styczniu
    2009. Reszta wychodziła po odliczeniach 0 zł. Czy
    w takim przypadku (ogólnie jak pisałem wyszła strata)

    pole 24 przychod - przychd z calego roku
    pole 25 koszty uzyskania z calego roku,
    w polu 27 wychodzi strata, w polu nalezna zaliczka wpisuje 120 zl (to co
    placilem w styczniu 2009)
    w polu 56 (Suma naleznych zaliczek za rok podatkowy) wpisuje 120
    W polu 58 (roznica pomiedzy suma naleznych zaliczek za rok podatkowy a
    podatkiem naleznuym)
    wpisuje 120 zł,
    w polu 59 (podatek wplacony) wpisuje 120
    w nadplacie (68) 120

    w tabeli M, nalezne zaliczki o ktorych mowa w art 44 ust 1 pkt 1 ustawy w 93
    (styczen nalezna zaliczka )

    120 zl.

    czy tak ?

    pozdrawiam
    ps.
    zaznaczam ze w niektorych miesiacach gdyby nie odliczenia musiałbym czasem
    zaplacic podatek

  • 3. Data: 2010-04-27 14:54:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-04-2010 o 16:19:31 wspolna-flaszka.pl

    > zaznaczam ze w niektorych miesiacach gdyby nie odliczenia musia?bym
    > czasem
    > zaplacic podatek

    Ja tak samo mam z kosztami - gdyby nie one ;)

    --
    Tomek