  • 1. Data: 2010-04-27 08:19:14
    Temat: PKO BP żąda zaświadczenie o zapłaceniu podatku od spadku
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Witam,

    W ubiegłym roku umarł mój ojciec i załatwiam formalności spadkowe w
    bankach. W BPH i Pekao SA wypłata środków przebiegła w miarę gładko,
    natomiast w PKO BP żądają zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o zapłaceniu
    podatku od spadku. Na mój gust przesadzają, gdyż w BPH i Pekao SA niczego
    takiego nie chcieli, co nie dziwi, zważywszy że najbliższa rodzina podatku
    nie płaci. Dzwoniłem do US i pani nie chciała się wypowiadać na ten temat,
    gdyż nie zna prawa bankowego.
    Gdzie można się upewnić, iż pracownica PKO BP się myli, ewentualnie jednak
    ma rację?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

  • 2. Data: 2010-04-27 08:45:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-04-27 10:19, Olin wrote:

    > Gdzie można się upewnić, iż pracownica PKO BP się myli, ewentualnie jednak
    > ma rację?

    Zgaduję, że u tej właśnie pracownicy, prosząc o podanie podstawy prawnej.

    Jeśli nie będzie wiedziała to powinien dać radę jej przełożony albo
    dyrektor oddziału banku.

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-04-27 08:59:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 27 Apr 2010 10:45:34 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Zgaduję, że u tej właśnie pracownicy, prosząc o podanie podstawy prawnej.
    > Jeśli nie będzie wiedziała to powinien dać radę jej przełożony albo
    > dyrektor oddziału banku.

    Zamierzam napisać skargę do samej centrali, zwłaszcza że można to uczynić
    emaliowo. Z inkryminowaną pracownicą niezbyt chce mi się gadać, jeśli tylko
    nie muszę tego robić, bo ma zwyczaj ignorowania niewygodnych kwestii.

    Zanim zacznę się pieniaczyć, chciałbym się upewnić, że nie ma jakichś
    haczyków. Dziękuję za pomysł, aby zapytać w skardze o stosowny paragraf.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ten, kto się śmieje ostatni, przeważnie nie ma jednego zęba na przedzie."
    Baruch Spinoza

  • 4. Data: 2010-04-27 12:36:30
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Olin pisze:

    > Zanim zacznę się pieniaczyć, chciałbym się upewnić, że nie ma jakichś
    > haczyków. Dziękuję za pomysł, aby zapytać w skardze o stosowny paragraf.

    znając życie ta pinda powoła się na przepis z regulaminu banku którego
    nie musi Ci pokazywać, nagraj tą bladź żeby ją dokładnie zacytować. :)

    Pozdro
    Ranger

  • 5. Data: 2010-04-27 13:33:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 27 Apr 2010 14:36:30 +0200, Ranger napisał(a):

    > znając życie ta pinda powoła się na przepis z regulaminu banku którego
    > nie musi Ci pokazywać, nagraj tą bladź żeby ją dokładnie zacytować. :)

    Jak obiecywałem, zapytałem centralę o podstawę prawną.
    Pewnie trochę to potrwa zanim odpowiedzą, ale chętnie zaczekam.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Odnosi się wrażenie, jakby wszystkie siły zła przystąpiły z pasją
    do kamienowania Ojca Dyrektora. Nie ma bowiem dnia, aby w artykułach,
    audycjach, filmach, wiadomościach itp. nie było obelg i manipulacji,
    których głównym celem jest ojciec Tadeusz Rydzyk."
    prof. Janusz Kawecki

  • 6. Data: 2010-04-27 15:10:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 27 Kwi, 14:36, Ranger <n...@f...pl> wrote:

    > znając życie ta pinda powoła się na przepis z regulaminu banku którego
    > nie musi Ci pokazywać, nagraj tą bladź żeby ją dokładnie zacytować. :)

    Tylko problem zapewne polega na tym, że autora wątku ten regulamin nie
    obowiązuje, bo przecież nie ma umowy z bankiem.
    No, chyba, że jednak ustawa czy rozporządzenie powszechnie
    obowiązujące nakazuje bankowi tego wymagać.

    Ja jednak polecam drogę pisemną i poświadczenie odbioru. Scripta
    manent, email volant :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski