  • 1. Data: 2005-09-30 20:44:53
    Temat: pit 5 a wspolne rozliczanie
    Od: Janek <x...@x...pl>

    Witam,
    czy jesli w pit 5 za dany miesiac wychodzi, ze wchodze w 2 prog
    podatkowy, ale wiem, ze w rozliczeniu rocznym nie wejde w 2 prog
    ze wzgledu na wspolne rozliczenie z malzonkiem moge liczyc do konca roku
    podatek 19 proc.?

    Z gory dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-10-01 12:20:47
    Temat: Re: pit 5 a wspolne rozliczanie
    Od: "Marko" <o...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Janek" <x...@x...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ale wiem, ze w rozliczeniu rocznym nie wejde w 2 prog
    > ze wzgledu na wspolne rozliczenie z malzonkiem moge liczyc do konca roku

    Musisz liczyc podatek zgodnie z przynalezna grupa podatkowa. Jesli zahaczasz
    dochodem o 30% próg to taki podatek sobie musisz naliczyc. Potem ewentualnie
    w rozliczeniu rocznym bedziesz mógl zazadac zwrotu nadwyzki zaplaconego
    podatku.
    Marko

  • 3. Data: 2005-10-01 18:50:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marko wrote:

> [...]
    > zahaczasz dochodem o 30% próg to taki podatek sobie musisz naliczyc.
    > Potem ewentualnie w rozliczeniu rocznym bedziesz mógl zazadac zwrotu

    Nie tak do końca.
    Jest jeszcze art 22 par 2a
    ordynacji.
    Dostałem pozytywną decyzję
    kilka lat temu (więc o ile nie zmieniło
    się coś jeszcze, to przepis działa)
    O wniosku to trzeba było pomyśleć
    wcześniej: teraz to możesz dostać decyzję
    ograniczającą zaliczki od rozliczenia
    za miesiąc grudzień :-)