  • 1. Data: 2011-01-30 12:56:39
    Temat: "płatność gotówką na FV" a przelew - przedpłata
    Od: kermu <s...@i...net.pl>

    Prowadzę działalność telekomunikacyjną (dostarczam internet).
    Klientowi zależy aby dokonywać przelewem przedpłaty za dostęp do
    internetu, w związku z czym poprosił aby na FV była "GOTÓWKA" zamiast
    "PRZELEW" gdyż twierdzi że gdy na koncie w momencie wystawienia FV są
    środki do jej pokrycia, na FV powinna być "GOTÓWKA".
    Rozumiem, że gdybym w umowie określił sposób płatności jako przedpłata,
    w momencie wpłynięcia środków na konto, byłbym zobowiązany do
    wystawienia FV ?
    Obecnie w umowie mam zapis:
    "Abonent zobowiązuje się do wnoszenia opłaty abonamentowej przelewem za
    każdy miesiąc realizowanych usług, wymienionych w §2 p.1 Umowy, w
    terminie do 13-go dnia każdego miesiąca za który jest realizowana
    usługa, na podane niżej konto bankowe:"
    Faktury są wystawiane automatycznie dla wszystkich aktywnych umów
    1-szego każdego miesiąca.
    Więc dokonanie przedpłaty na konto nie skutkuje koniecznością
    wystawienia FV gdyż klient mógł pomyłkowo dokonać nadpłaty.
    Czy istnieje jakiś sposób na rozwiązanie problem przedpłat ze stosownym
    zapisem w umowie, nie skutkującym konieczności ręcznego wystawiania FV
    przy dokonywaniu przedpłaty ?

    Krzysztof

  • 2. Data: 2011-01-30 17:20:43
    Temat: Re: "płatność gotówką na FV" a przelew - przedpłata
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 13:56:39 +0100, kermu <s...@i...net.pl> wrote:

    >Rozumiem, że gdybym w umowie określił sposób płatności jako przedpłata,
    >w momencie wpłynięcia środków na konto, byłbym zobowiązany do
    >wystawienia FV ?
    Mam wrazenie ze wiele razy bylo - szukaj w archiwum :)

    Faktura VAT dotyczy pewnego zdarzenia w tym wypadku swiadczenia pewnej
    uslugi. Jej oplacenie lub nie oraz metoda oplacenia jest sprawa
    wtorna. Fakture VAT masz wystawic poniewaz swiadczysz usluge.

    Metoda rozliczenia w ogóle nie musi znajdować się na fakturze.
    Ja stosuję "przelew-zapłacono" jeśli istotnie zapłacono :)

    >Więc dokonanie przedpłaty na konto nie skutkuje koniecznością
    >wystawienia FV gdyż klient mógł pomyłkowo dokonać nadpłaty.
    Nie pojmuję :)

    WAM

  • 3. Data: 2011-01-31 10:47:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011, WAM wrote:

    > Faktura VAT dotyczy pewnego zdarzenia w tym wypadku swiadczenia pewnej
    > uslugi. Jej oplacenie lub nie oraz metoda oplacenia jest sprawa
    > wtorna. Fakture VAT masz wystawic poniewaz swiadczysz usluge.

    ...jakby nie taki drobiazg, że za czynności zrównane z usługami
    uznaje się przedpłaty :)

    > Metoda rozliczenia w ogóle nie musi znajdować się na fakturze.

    Zgadza się :)
    I tak decyduje "stan faktyczny".

    > Nie pojmuję :)

    Chce wykręcić kota ogonem w taki sposób, że traktuje wpłatę
    jako "depozyt".
    Jest tylko drobny problem: powinien go najpierw zwrócić ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-02-02 20:17:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 11:47:11 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >...jakby nie taki drobiazg, że za czynności zrównane z usługami
    >uznaje się przedpłaty :)
    No tak, ale jak nie ma przedplaty/zaplaty a jest usluga to FV i tak
    musi wystawic - to mialem na mysli.

    WAM