    From: "Radoslaw Janusz" <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pod. ryczaltowy i odliczenie ZUS
    Date: 15 Oct 2006 06:32:55 -0700

    Witam,
    I z gory przepraszam, jesli moje pytanie jest trywialne, ale nie
    znalazlem na nie odpowiedzi, a spac mi nie daje :-).
    Jestem ryczaltowcem (ryczalt 8,5%), swiadcze uslugi informatyczne
    (programistyczne, bazodanowe), place VAT. Moja dzialalnosc jest
    'mloda', stad do ZUSu place odpowiednio 99,18PLN na ubezp. spol. i
    169,47 PLN na ubezp. zdrowotne.
    Przy zalozeniu, ze raz miesiecznie wystawiam fakture na kwote netto
    2000PLN, ile powinienem zapalcic podatku do US?
    Znajomy, ktory twierdzi, ze sie na tym zna (ale nie jest ksiegowym)
    twierdzi, ze powinienem policzyc to jako:
    (2000 PLN - 99,18 - 169,47)* 8,5% - (2000PLN * 7,75% na ubezp.
    zdrowotne) =~13PLN.

    Wydaje mi sie to zupelnym bezsensem, bo na moje oko ubezp. zdrowotne
    odliczane jest w dwoch miejscach, w dodatku jako rozne kwoty. Czy moj
    znajomy ma racje? Czy moze podatek to poprostu 8,5% od dochodu
    pomniejszonego o skladki na ZUS?
    Czy moge od podatku odliczyc cos jeszcze (znajomy wspominal cos o
    'kwocie wolnej od podatku')?

    Z gory dzieki za rozwianie moich watpliwosci,
    Radek