  • 1. Data: 2006-11-16 08:01:40
    Temat: podatek DG - lopatologia
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Czy ktos moze mi prosto, krok po kroku wytlumaczyc, jak jest z tym cholernym
    podatkiem w DG?

    Zarabiam 1500 zl. Odejmuje od tego koszty uzyskania (niektore zakupy itd.) =
    dochod
    Od dochodu odejmuje zus, 7% zdrowotnej i kwote wolna od podatku? I od tego
    licze 19%?

    W portalach biznesowych to tlumacza, ale z tyloma wyjatkami od reguly, ze
    sie gubie.

    Pomocy....

  • 2. Data: 2006-11-16 09:23:10
    Temat: Re: podatek DG - lopatologia
    Od: "Sylwia" <n...@i...pl>

    Użytkownik "doktorynka" napisała:

    > Czy ktos moze mi prosto, krok po kroku wytlumaczyc, jak jest z tym
    > cholernym podatkiem w DG?

    KPIR, VAT - kwoty przykładowe:

    Przychód: 5000 zł (kwota netto - VAT to osobna kwestia)
    Koszty (w tym składka na FP): 500 zł
    Dochód: 4500 zł

    Od dochodu odejmujemy składkę na ubezp. społeczne: 4500 - 500 = 4000 zł

    Obliczamy podatek: 4000 *0,19 - 530,08 (kwota wolna) = ok. 230 zł

    Od podatku odejmujemy składkę na ubezp. zdrowotne: 230 - 160 = 70 zł

    PODATEK DO ZAPŁACENIA: 70 zł

    Pozdrawiam, Sylwia

  • 3. Data: 2006-11-16 09:33:35
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Dziekuje! VATowcem nie jestem, wiec z tym problemu nie ma. Tylko z ta
    skladka zdrowotna, chyba odlicza sie jakis procent, a nie cala?

  • 4. Data: 2006-11-16 09:40:58
    Od: "Tomek" <tomek@NO_SPAMgazeta.pl>

    Użytkownik "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl> napisał w wiadomości
    > Dziekuje! VATowcem nie jestem, wiec z tym problemu nie ma. Tylko z ta
    > skladka zdrowotna, chyba odlicza sie jakis procent, a nie cala?

    http://www.pit.pl/pages/i/291.php

    Tomek

  • 5. Data: 2006-11-16 10:05:47
    Od: "Sylwia" <n...@i...pl>

    Użytkownik "doktorynka" napisała: w

    > Dziekuje! VATowcem nie jestem, wiec z tym problemu nie ma. Tylko z ta
    > skladka zdrowotna, chyba odlicza sie jakis procent, a nie cala?

    Płacisz 8,75% podstawy (znajdziesz ją na www.zus.pl), a odliczasz 7,75%
    podstawy.

    Pozdrawiam, Sylwia

  • 6. Data: 2006-11-16 11:01:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, Sylwia wrote:

    > KPIR, VAT - kwoty przykładowe:
    >
    > Przychód: 5000 zł
    [...]
    > Obliczamy podatek: 4000 *0,19 - 530,08 (kwota wolna) = ok. 230 zł

    To jeszcze mu zaznacz, że mowa o rozliczeniu *rocznym* :) bo
    będzie chcieć sobie te 530 zł co miesiąc odliczać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-11-16 11:10:44
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 12:01:14 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > To jeszcze mu zaznacz, że mowa o rozliczeniu *rocznym* :) bo
    > będzie chcieć sobie te 530 zł co miesiąc odliczać :)

    Byłoby tak pięknie... :)

  • 8. Data: 2006-11-16 11:20:08
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    He, he, dobra uwaga. czy to znaczy, ze co miesiac odliczam 1/12 z tych
    530,08 zl?

  • 9. Data: 2006-11-16 11:39:19
    Od: "Sylwia" <n...@i...pl>

    Użytkownik "doktorynka" napisała:
    > He, he, dobra uwaga. czy to znaczy, ze co miesiac odliczam 1/12 z tych
    > 530,08 zl?

    Tak bym tego nie nazwała, przychód, koszty, dochód co miesiac liczysz
    lacznie od poczatku roku (PIT-5) i od podatku (wychodzącego z tego łącznego
    dochodu) odliczasz caly czas tą jedną kwotą wolną.
    Nie wiem czy jasno tlumacze, bo sama jestem w sumie lajkonikiem w tych
    sprawach, choc staram się ;-)
    Dobrze, że ktoś kontroluje moje wypowiedzi (głęboki ukłon w stronę Gotfryd'a
    :-))

    Pozdrawiam, Sylwia

  • 10. Data: 2006-11-16 12:03:09
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Bardzo jasno :-) PRoblem jedyny, to taki, ze to bedzie moja pierwsza
    deklaracja, za pierwszy i, jak dotad, jedyny miesiac DG. I dlatego nie wiem,
    ile z tej wolnej kwoty wolno mi odliczyc.