  • 1. Data: 2003-08-25 11:09:25
    Temat: podatek VAT
    Od: "" <m...@W...onet.pl>

    Mam pytanie czy zgodne z konstytucją jest, że muszę oddać dług z kontrahenta
    czyli podatek Vat pomimo, że ten nie uregulował wcześniej faktury. Wg mnie jest
    to jeden z największych absurdów z jakim można się spotkać podczas prowadzenia
    DG. Rozliczenie Vat-u powinno być po zapłacaniu danej faktury (kasowo). Czy
    można z tym walczyć i czy w krajach unii jest pdobnie jak u nas?

  • 2. Data: 2003-08-25 15:19:50
    Temat: Re: podatek VAT
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

    > Wg mnie jest
    > to jeden z największych absurdów z jakim można się spotkać podczas
    prowadzenia DG.

    To moze troche malkontenctwa? :) Wymien 10 rzeczy, ktore w tym kraju nie sa
    absurdem? Pomijam rzeczy typu 'ciepla woda z kranu' albo 'dzien i noc sa jak
    w kazdym innym kraju' - ale chodzi mi wlasnie o takie rzeczy - polytykeruff,
    ktorzy nie maja pojecia co robia - tylko utrudniaja zycie SWOIM pracodawcom
    (czyli wszystkim podatnikom). A szczegolnie przedsiebiorcom...

    To tyle na dzien dzisiejszy :)
    pozdrowionka
    Ingle

    -
    NoSpamRulezzz
    -

  • 3. Data: 2003-08-25 15:28:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2003, wrote:
    [...]
    >+ Rozliczenie Vat-u powinno być po zapłacaniu danej faktury (kasowo).

    Jeśli dobrze zrozumiałem to podważasz zasadę memoriałowego
    księgowania przychodów jako taką ?
    Nie, ja nie mówię że źle piszesz ;) tylko usiłuję uściślić :)
    (nie widzę różnicy między PIT a VAT)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-08-25 21:36:23
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Tako rzecze m...@W...onet.pl:

> [...]
    > się spotkać podczas prowadzenia DG. Rozliczenie Vat-u powinno być po
    > zapłacaniu danej faktury (kasowo). Czy można z tym walczyć i czy w

    Wybrać kasowe rozliczanie VAT???
    Rawsze trochę odwleczesz zapłatę VAT w czasie.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ