  • 1. Data: 2003-08-25 11:30:49
    Temat: VAT?!
    Od: "Moskita" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam taką sytuację:
    Do niedawna exportowałem znaczące ilości towarów w zwiazku z czym dziś mam
    dość sporą kwotę w US do odebrania.
    Ponieważ nie exportuję obecnie czy jest jakaś możliwość odebrania tych
    pieniędzy z US?
    Poważna kwota jest przenoszona z miesiąca na miesiąc :(

    Likwidacja firmy - może jakieś pismo do nich a może import tawarów tak by
    pomniejaszać tę kwotę?

    pozdrow
    w.p

  • 2. Data: 2003-08-25 15:20:56
    Temat: Re: VAT?!
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

    > Do niedawna exportowałem znaczące ilości towarów w zwiazku z czym dziś mam
    > dość sporą kwotę w US do odebrania.
    > Ponieważ nie exportuję obecnie czy jest jakaś możliwość odebrania tych
    > pieniędzy z US?

    Jesli to byla twoja DG, to US ma mozliwosc chyba do 60 dni zwrocic Ci VAT
    naliczony (z tego co sie orientuje)

    pzdr
    Ingle

    -
    NoSpamRulezzz
    -

  • 3. Data: 2003-08-25 17:12:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2003, Ingle wrote:

> [...]
    >+
    >+ Jesli to byla twoja DG, to US ma mozliwosc chyba do 60 dni zwrocic Ci VAT

    Ale pewnie trzeba o to wystąpić. A pewnikiem (niczym nie uzasadniona
    dywagacja ;)) jak ktoś nie wystąpi "zaraz" to jest jakiś problem
    formalny....

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-08-25 21:47:29
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

    > Ale pewnie trzeba o to wystąpić. A pewnikiem (niczym nie uzasadniona
    > dywagacja ;)) jak ktoś nie wystąpi "zaraz" to jest jakiś problem
    > formalny....

    A czy zwykla deklaracja VAT i w odpowiednim polu wykazane, ze jest VAT
    naliczony do zwrotu to nie jest juz wystarczajace 'wystapienie'? znajoma
    firma exportowa onic nie wystepuje. tylko po 2 miesiacach od uruchomienia
    handlu miala kontrole :) bo sie US'aczki baly, zeby nie bylo przekretu :)

    pzdr
    Ingle

    -
    NoSpamRulezzz
    -

  • 5. Data: 2003-08-25 22:20:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > A czy zwykla deklaracja VAT i w odpowiednim polu wykazane, ze jest
    VAT
    > naliczony do zwrotu to nie jest juz wystarczajace 'wystapienie'?

    Nie za bardzo. Skoro teraz firma nie eksportuje
    i nie ma obrotu ze stawkami niższymi niż 22%,
    to wysokość kwoty o jaką może wystąpić
    do zwrotu wynosi 0 zł (słownie zero).
    Tak więc trzeba było odbierać jak były
    ku temu podstawy. Teraz to można tylko
    próbować na wniosek
    (że niby działalność nie rokuje
    zwrotu w ciągu 6 mcy- art 21 (ust 5 chyba)

    Swoją drogą ciekaw jestem jak się
    ludziom opłaca eksport, kiedy na bieżąco
    w ogóle się nie interesują zwrotem VAT?

    Pzdr
    CEZ

  • 6. Data: 2003-08-26 06:02:56
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

    > Tak więc trzeba było odbierać jak były
    > ku temu podstawy.

    fakt... teraz moze byc juz troche pozno ;/

    > Swoją drogą ciekaw jestem jak się
    > ludziom opłaca eksport, kiedy na bieżąco
    > w ogóle się nie interesują zwrotem VAT?

    ano oplaca sie, i to calkiem niezle na tym wychodza :) uwierz mi :D

    A tak na marginesie - poniewaz w sprawach vat nie jestem zbyt oblatany - to
    o co chodzi ze zwrotem VAT?

    pozdrowionka
    Ingle

    -
    NoSpamRulezzz
    -

  • 7. Data: 2003-08-26 06:22:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ano oplaca sie, i to calkiem niezle na tym wychodza :) uwierz mi :D

    Nie wiem czy te uśmieszki coś znaczą,
    ale jeśli firma ma jakieś dochody, to nie uwierzę,
    że nie chce zarobić kilka procent więcej.
    (wystarczy złożyć jeden papierek)

    A konkretnie?

  • 8. Data: 2003-08-26 07:40:37
    Od: "Moskita" <m...@p...onet.pl>

    Nie że nie interesują się zwrotem!

    Ale wystarczyło że MinFiN w odpowiednim momencie wprowadziło ustawę która
    mówiła
    że odebrać VAT możesz jeśli w całości zapłaciłeś FV z której ten VAT
    pochodzi (to tak w skrócie)

    I w moim konkretnie przypadku ponieważ współpracowałem również z firmami
    polskimi nastąpił "korek" (które również eksportowały).
    Wcześniej jakoś sobie dawałem radę a po "ustawie" zrobił się kwas w postaci
    VAT w US.
    I tak odbiorcy nie zapłacili mi za towar w terminie przez co i ja się
    spóźniłem a to z kolei spowodowało przechodzenie VATu na kolejne deklaracje.
    I tak oto US ma moje ponad 150 tys a że akurat nie eksportuję obecnie mogę
    im nadmuchać!

    pozdrow

  • 9. Data: 2003-08-26 10:41:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    deklaracje.
    > I tak oto US ma moje ponad 150 tys a że akurat nie eksportuję

    1. albo przez jakiś czas nie płacisz VAT
    z obrotu krajowego i kompensujesz stopniowo nadwyżkę
    2. albo jeśli działalność faktycznie "obumarła"
    piszesz wniosek o zwrot z tytułu braku rokowań
    na zwrot w trybie normalnym

    Sam też to odczułem, ale w końcu
    po coś jest art 18 ust 5 i 6.
    Wtedy na zapłatę jest od 55 do 85 dni
    i można jakoś to przeżyć zwłaszcza jak jest jakaś
    ciągłość eksportów.