  • 1. Data: 2007-05-22 15:58:01
    Temat: podatek liniowy i ubezp. zdrowotne
    Od: "Tomek" <u...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza i zadeklarowane rozliczanie sie
    wedlug podatku liniowego. Mam tez podpisana umowe o prace z inna firma.
    Chodzi mi o to ze zaplacone ubezpieczenie zdrowotne z dzialalnosci moge
    odliczyc o podatku ale czy tak jest rowniez przy podatku liniowym ?
    Pozdr
    Tomek

  • 2. Data: 2007-05-22 16:26:45
    Temat: Re: podatek liniowy i ubezp. zdrowotne
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 22-05-2007 o 17:58:01 Tomek <u...@p...onet.pl> napisał:

    > wedlug podatku liniowego. Mam tez podpisana umowe o prace z inna firma.
    > Chodzi mi o to ze zaplacone ubezpieczenie zdrowotne z dzialalnosci moge
    > odliczyc o podatku ale czy tak jest rowniez przy podatku liniowym ?

    tak samo.

    Piotr

  • 3. Data: 2007-05-22 17:22:09
    Od: "Tomek" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > tak samo.

    chyba troche nie dokonczylem :) a chodzi mi wlasnie o to ze jesli z
    dzialalnosci nie mam "odpowiednich" dochodow czy w zeznaniu roczym
    nieodliczana czesc skladek na ubezpiecznie zdrowotne (z dzialalnosci
    gospodarczej + podatek liniowy) moge odliczyc z umowy o prace ?

    Tomek

  • 4. Data: 2007-05-23 09:12:42
    Od: opix <o...@o...eu>

    Tomek wrote:

> [...]
    > nieodliczana czesc skladek na ubezpiecznie zdrowotne (z dzialalnosci
    > gospodarczej + podatek liniowy) moge odliczyc z umowy o prace ?

    nie możesz -bo jest to związane ze zródłem dochodu a liniowy rozliczasz
    odrębnie a nie wspólnie
    --
    ===opix===

  • 5. Data: 2007-05-23 16:03:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    opix wrote:

    > nie możesz -bo jest to związane ze zródłem dochodu a liniowy
    > rozliczasz odrębnie a nie wspólnie

    Jest jakiś przepis na to, że nie może?
    Ja nie widzę nigdzie w art 27b zakazu odliczenia składki zdrowotnej
    opłacanej z działalności (nawet liniowo opodatkowanej)
    od podatku z etatu. Ale może jest jakiś przepis?